Continue Reading"/>
lenin znaczek heyah reklama

Lenin i Heyah – jestem za czy przeciw?

Niedawno na Facebooku przy temacie Zientarskiego pytałem was o swoją przewidywalność. Dziś wpadłem na fajniejszy pomysł. Może się sprawdzi i będę to stosował częściej.
 

Zrobił się gnój. Heyah wypuściła reklamę z Leninem jako głównym bohaterem, a dziś nie ma portalu, który by o tym nie napisał, na Facebooku zaś powstają różne wydarzenia i fan pejdże „przeciw” reklamie, Leninowi i Heyah. Mało istotne jest, ile w tym spontanu, a ile marketingowej roboty. Wydaje mi się jednak, że ludzie naprawdę się wkurzyli.
A co ja o tym sądzę?

Kliknięcie w odpowiedni kolor przeniesie was do ukrytej strony. Jedna strona jest całkowicie pusta. Oznacza to, że pomyliliście się i do widzenia.

Jakie jest moje zdanie w tej sprawie?

Statystyki obu wyborów wrzucę jutro. Spodziewam się jednak, że większość zgodzi się ze mną.

 

Pages: 1 2 3

Komentarze

  1. Kongozaur 06.01.2013 15:28

    Ja chcę przypomnieć, że Roman Dmowski chodził do burdeli i leczył się na syfilis, zaś Piłsudski pozwalał swoim żołnierzom na gwałty. Jan Paweł II wyświęcił wielu zbrodniarzy i chronił pedofili. Czekam aż ktoś się oburzy na kremówki papieskie, że użyto do reklamy wizerunku JP2, obrońcy pedofilów.

    Swoją drogą, ta reklama obraża Lenina xD

    • Universal 06.01.2013 16:14

      Dmowski – link/tytuł/nr czasopisma.
      Piłsudski – link/tytuł/nr czasopisma.
      Jan Paweł II – link/tytuł/nr czasopisma.

      Kongozaur gwałci papugi – a se tak powiem, i co. Szukajcie w necie, może znajdziecie, hyhy.

      • Kongozaur 06.01.2013 16:34

        Dmowski – „człowiek, Polak, przyjaciel”, Lutosławska Izabela. „Roman Dmowski w świetle listów i wspomnień”, Zieliński Józef, dwa tomy. „Roman Dmowski, czciciel djabła”, Rzymowski Wincenty.

        Piłsudski – „Pierwszy ułan Rzeczypospolitej”. Zabij mnie, nie pamiętam tytułu.

        Jan Paweł II – Alojzy Wiktor Stepinac został wyświęcony przez Wojtyłę Zaprzeczasz, że do tego doszło? Alojzy Wiktor Stepinac jest świętym kościoła katolickiego. Co do ochrony pedofilii, książka „antypapież” T.Piątka. Plus wpisanie w google „krytyka papieża Jana Pawła II’.

        Linków nie podawałem, bo są zatwierdzane przez Kominka. Miłej lektury!

        • Universal 06.01.2013 20:12

          Ok, chodził do burdeli, złapał syfilis, przyjmuję do wiadomości. Chociaż ten Rzymowski mnie nie przekonuje – kumpel Wasilewskiej, PKWN, TRJN – minister u komunistów w czasach Stalina. No jego akurat bym z przymrużeniem oka wziął.

          Piłsudski – za cholerę nie mogę znaleźć fragmentu o gwałtach.

          JPII – ok, niech będzie, też przyjmuję, nie zagłębiałem się w temat, nie wiedziałem.

          Tylko w czym to usprawiedliwia Lenina, który – choćby nie wiadomo jak szukać – był większą szują, niż którykolwiek z tych trzech?

          • Kongozaur 06.01.2013 23:47

            Ja po prostu chciałem zwrócić uwagę, że na dobrą sprawę wszystkie wielkie postacie są brudne.

            Reklama z Leninem to żaden problem. To po prostu kolejna okazja, żeby się oburzyć, przypomina mi bojkot produktów Agros Nova czyli marek Garden, Krakus, Dr Witt, Kotlin, Fortuna, Pysio, Tarczyn, Łowicz, Włocławek oraz Demon. Za satanizm.

            Nie wiem czy Che by się cieszył, widząc swoje oblicze na koszulkach bananowych dzieci. Pewnie szlag by go trafił.
            Nie wiem czy Lenin by się ucieszył, widząc swoją facjatę w reklamie prywatnej firmy, która go ośmiesza.

            Wiem natomiast, że ta reklama nie promuje komunizmu, bo przedstawia Lenina w sposób żartobliwy i karykaturalny. Nie da się porównać jej do przeróbek z Hitlerem, zapowiadającym zagazowanie Żydów, bo Lenin nawiązuje do rewolucji a nie do gazowania kogolwiek.

            Pomijam już fakt, że komunizm nie jest z założenia totalitarny. Jeśli nie wierzysz, spróbuj doprowadzić do delegalizacji Komunistycznej Partii Polski. Tak, ona istnieje i działa.

          • Universal 08.01.2013 21:35

            @Kongo

            Myślę, że mimo wszystko reklama z Leninem to jest problem. „Lenin reklamuje sieć komórkową. Zawisza: Podpalać ich siedziby. A eksperci uspokajają” – na Gazecie. Jakaś profesor twierdzi, że nie należy stawiać znaku równości między komunizmem a Leninem. Niech tak powtarzają wciąż to samo, to ogół ludzi zatraci powoli pojęcie jak było i dobrze wiem, że tak może być. Gdybym miał pewność, że tłum jest rozsądny, to też nie miałbym nic przeciwko takim reklamom, bo sam lubię stylistykę komunizmu i nazizmu, pamiętając przy tym co reprezentują. Tłum jest podatny na emocje i w większości tego nie wie/nie chce wiedzieć.

            O KPP wiem, to polityczny folklor, polityką się interesuję. Tłumaczenie, że komunizm nie jest z założenia totalitarny jest trochę o kant tyłka, bo nie przypominam sobie państwa komunistycznego szanującego wolności obywatelskie. Teoria jedno, a praktyka drugie. PO to oficjalnie partia neoliberalna, niemieccy chadecy powinni się stosować do nauk Kościoła (bywa z tym różnie), a brytyjska Partia Konserwatywna konserwatyzm ma w większości już tylko w nazwie.

    • zzz 06.01.2013 16:26

      Jesteś czerwony?

      • Kongozaur 06.01.2013 17:02

        A znasz jakieś inne plemiona poza prawicą i lewicą?

        • zzz 06.01.2013 17:58

          PiS, PO, SLD, PSL, RP, SP. Te partie to ni prawica, ni lewica, taki miks wszystkiego.

  2. Alicja 06.01.2013 15:30

    Reklamy mają „szokować” żeby przyciągnąć widzów i żeby utkwiły w pamięci co autorom się udało a ,że Lenin..mnie to wsjeravno

  3. Jasiek 06.01.2013 15:30

    True, true, true.

    Moim zdaniem ludzie za bardzo się przejmują takimi rzeczami zamiast zwrócić uwagę na siebie.

  4. sebuś 06.01.2013 15:32

    Przykro mi Kominku, że piszesz takie bzdury. Rozumiem, że nie interesujesz się historią i że nie każdy musi się legitymować szeroką wiedzą na temat Lenina, ale mogę cię zapewnić, że Lenin był zbrodniarzem pełną gębą, którego można bez obaw postawić w jednym szeregu obok Stalina i Hitlera, Pol Pota oraz Mao. W krytyce tej reklamy niektórzy przesadzają zarzucając Heyah propagowanie ustroju komunistycznego, ale jedno trzeba przyznać – wykazali się skrajnym brakiem dobrego smaku. Już na zawsze Heyah będzie mi się kojarzyć z Leninem, a to nie jest dobre skojarzenie.

    • MhmMhm 06.01.2013 16:21

      Come on! Można go też postawić obok amerykańskich prezydentów.

      Uważam, że zarzucanie komuś, że nie wie, co pisze, jest do kitu, jeśli samemu nie czyta się ze zrozumieniem. Przeczytałam chyba… hm! 4 biografie Lenina, kilka Stalina i reszty. Czytałam jego pisma, które – o la boga – wydali całkiem legalnie kilka lat temu. I czaję, że metkowanie od zbrodniarzy i aniołków to jest czysta wata słowna. Po to, żeby tłumokom tworzyć wizję świata czarno-białego, ew. czerwono-białego.

    • Bartek 06.01.2013 16:40

      Byłoby bardziej wiarygodnie, gdybyś obok Stalina, Hitlera, Pol Pota wpisał też np. Franco czy Pinocheta! A tak wychodzi jednostronna nienawiść wyłącznie do czerwonych morderców. Czarni mogą?

      • zzz 06.01.2013 18:00

        Hitler czewonych nie lubił

        • Maggot 06.01.2013 19:13

          Konkurencję mu robili.

    • Burak 06.01.2013 21:17

      Lenin obok Mao? Nie przesadzasz trochę?

      • niktwazny 19.01.2013 14:51

        Klęska głodu we własnym kraju (1921-1923) 5 milionów + 3-4 milionach cywilów wymordowanych przez CzKa (1917-1922) zanim Stalin zdoobył władzę.

        źródło:. Heller, A. Niekricz, Utopia u władzy. Historia Związku Sowieckiego od 1917 do naszych czasów, cz. 1, Warszawa 1986, s. 98

  5. Natala 06.01.2013 16:07

    Reklama do d*py, obejrzałam 3 lub 4 razy i dopatrywałam się głębszego sensu…głupia ja!;-) Nie mam nic przeciwko Leninowi w reklamie, masz rajcę pisząc, że „to nic. To gówno.” OK, był zbrodniarzem, tylko tu chodzi o stereotypy, skojarzenia z rewolucją, a że Heyah skojarzyła sobie słowo „rewolucja” z Leninem…cóż. Od dzis większość ludu będzie kojarzyć Heyah z Leninem…

    T-Mobile wypuścił golasów w reklamie, na dodatek była emitowana w ciągu dnia (przynajmniej przez jakiś czas, nie śledziłam losów tej reklamy) i tak naprawdę każdy maluch mógł sobie popatrzeć na golasków, nawet po 20.00 – i co? i nic. Nikt nie był aż zbulwersowany jak Leninem…(owszem, była o niebo lepsza od tej Heyah, potraktowałam ją z przymrużeniem oka i nawet śmiało mogę napisać, że pomysł był ok). Tak, rewolucja dokonała się na naszych oczach…nieudana rewolucja Heyah, o ile w ogóle możemy to nazwać nieudaną rewolucją. To żałosny gniot i wcale nie chodzi o Lenina. Gdyby zamiast Lenina był tam aniołek czy jak to napisałeś „pani Krysia” reklama byłaby dokładnie taka sama – słaba.

  6. Antysekularysta 06.01.2013 16:09

    Popieram komentarz „sebusia”. Wizerunek Lenina nie powinien w ogóle widnieć na czymkolwiek. Chciałbym podkreślić , że w wyniku jego polityki zginęło miliony istnień m.in. dzieci. Nigdy nie poprę wizerunku zbrodniarza , jakiegokolwiek i tutaj nie chodzi o politykę tylko o kwestie stosowności, pewnych rzeczy się nie rusza tak jak gówna bo zaczyna gorzej śmierdzieć.

    • kominek 06.01.2013 16:12

      Co z tego, że zginęły dzieci? Czym one się kurwa różnią od nastolatków albo dorosłych?
      Argument godny brukowca.

      • MhmMhm 06.01.2013 16:23

        Kto ich tam wie, Kominku. Jakoś dziecięce cierpienie bardziej wzrusza, bo przecież dzieci, ta przyszłość narodu, ważniejsze są, no! Dzieci ważniejsze – bo niewinne, starsi ważniejsi – bo szacunek, kobiety ważniejsze – bo słabe…

        I teraz powiedzcie mi, kto nam dał prawo do takiego „ważenia”? O.o

        • Nen 06.01.2013 18:13

          Kobieta ważniejsza, bo delikatna, nieskalana, anielska i jakże obce jej wulgarność i bestialstwo brutalnego męskiego świata, ot co!

      • Antysekularysta 06.01.2013 16:25

        Drogi Panie Kominie różni się ze względów moralnych. Dla porównania dorosła osoba ma większe szanse na przetrwanie głodu jak roczne dziecko.

      • Stefan 06.01.2013 16:27

        Ech, Kominku, jeżeli uważasz, że między zbrodnią na dzieciach, a zbrodnią na dorosłych, to bardzo mi przykro.

        • Aleksandra Rak 06.01.2013 16:55

          Zgadzam się, że eh, jeśli uważasz, to bardzo mi przykro.

        • Kongozaur 06.01.2013 16:58

          Stawianie życia dziecka ponad życiem dorosłego to obraza wszystkich dorosłych ludzi. Dzieci nie są wcale takie niewinne jak się uważa, w końcu to one wydłubują kotom oczy i do pewnego wieku są po prostu socjopatami (czyli są gorsze od Lenina!).

        • Johny_tfk 06.01.2013 17:13

          A skoro Ty uważasz, że to mnie również bardzo.

      • Olala 06.01.2013 19:48

        Dziecko od nastolatków i dorosłych różni się tym, że raczej nie miewa poglądów, tym bardziej politycznych. Jest mimowolnie stroną w sporze ideologicznym, ginie za coś [przez coś?], czego sensu nawet nie rozumie. Dorosły może pójść za danym przywódcą, uciec, lub sprzeciwić się mu, świadomie ryzykując własne życie. Może podjąć jakiekolwiek działania ratujące go lub nie. Potrafi przewidzieć konsekwencje swoich decyzji. Dziecko ginie nie mogąc tak naprawdę zrobić nic. Małe dzieci są nieufne i nie potrafią przewidzieć zagrożenia- tym samym nie mogą w porę na nie zareagować. Poza tym, dziecko znajdując się w stanie zagrożenia życia nie ma szans z dorosłym człowiekiem. Jest mniejsze, słabsze, mniej odporne na głód zimno, choroby itp. Z racji swojej bezbronności powinno być szczególnie chronione.

        Stosunek do reklamy mam obojętny, nie jest ona dla mnie czymś odrażającym i skandalicznym. Media rządzą się swoimi prawami. Skandale i skandaliki przeważnie robią im dobrze- i dobrze.

        • mg 06.01.2013 22:31

          Dobrze jest jeśli w przyrodzie panuje równowaga.
          Dzieci są przyszłością narodu, fakt. Ufne i bezbronne, nim wydadzą kolejne pokolenia, długi czas wymagac będą opieki i troski dorosłych, którzy mają pewne poglądy polityczne, toczą ideologiczne spory, miewają guru i są odporniejsi na głód, zimno i choroby.

      • Olala 06.01.2013 19:52

        Dziecko od dorosłych różni się tym, że raczej nie miewa poglądów, tym bardziej politycznych. Jest mimowolnie stroną w sporze ideologicznym, ginie za coś [przez coś?], czego sensu nawet nie rozumie. Dorosły może pójść za danym przywódcą, uciec, lub sprzeciwić się mu, świadomie ryzykując własne życie. Może podjąć jakiekolwiek działania ratujące go lub nie. Potrafi przewidzieć konsekwencje swoich decyzji. Dziecko ginie nie mogąc tak naprawdę zrobić nic. Małe dzieci są nieufne i nie potrafią przewidzieć zagrożenia- tym samym nie mogą w porę na nie zareagować. Poza tym, dziecko w starciu z dorosłym człowiekiem nie ma szans na uratowane się. Jest mniejsze, słabsze, mniej odporne na głód, zimno, choroby itp. Z racji swojej bezbronności a także niewątpliwej bezstronności powinno być szczególnie chronione.

        Stosunek do reklamy mam obojętny, nie jest ona dla mnie czymś odrażającym i skandalicznym. Media rządzą się swoimi prawami. Skandale i skandaliki przeważnie robią im dobrze- i dobrze.

        • pidzamowa 07.01.2013 11:50

          zgadzam się w zupełności.

        • mimbla 07.01.2013 17:53

          Podpisuję się rękami i nogami.

  7. Toster 06.01.2013 16:10

    Straszne historyczne bzdury wypisujesz, jeśli chodzi o ocenę postaci Lenina.

  8. looqash. 06.01.2013 16:14

    Mnie Lenin absolutnie nie oburza. Oburza mnie za to poziom umysłowy twórców reklamy i dyrektora który to klepnął. Żałosne. Jeśli już mają tą reklamę zdejmować, to nie ze względu na Lenina ale pomysł, wykonanie i humor, który jest tak niskiego lotu, że nawet moje stopy go nie czują.

  9. chleb i sól 06.01.2013 16:15

    Każdy już słyszał o Leninie, wiec ta reklama jakoś w tym polu nic nie zmienia. Rzeczywiście jest beznadziejna i denerwująca..

  10. WaszPan 06.01.2013 16:15

    Brawo Komin też jestem za tym , aby nie przejmować się takimi reklamami przecież Lenin to w sumie fajny facet był , kochał wszystkich , ale z drugiej strony Stalin i Hitler też byli wporzo , a wogóle proponuje się pośmiać z tego ilu rodaków za czasów tych fajnych facetów zginęło .

  11. cogonieznajom 06.01.2013 16:16

    Nie ma się nawet specjalnie czym zajmować. Lenin wychodzący z oka – przecież to słabizna. A nad kontekstem historycznym twórcy też nie bardzo myśleli. Wymyślili po prostu proste skojarzenie Lenin – rewolucja. To zbyt proste i nie trafia.

  12. Antysekularysta 06.01.2013 16:18

    Tosterze proponuję przeczytać jakąś najprostszą książkę o historii komunizmu przykładowo autorstwa Holzera albo Pipesa. Widać jesteś kolejnym lemingiem, który się udziela a nie ma o niczym pojęcia. Na ten temat z Tobą więcej nie dyskutuje.

  13. CoCo 06.01.2013 16:21

    Pewnie wycofają reklamę, zrobią to tak samo pod publiczkę, jak jej stworzenie.Po zdjęciu jej z ekranów, wg większości ludzi,wyjdą z tej sytuacji z twarzą…A szum medialny spowodowany postacia Lenina zostanie.

    A tak w ogóle,po co sobie zaprzątać tym głowe, haters gonna hate.

    • CoCo 06.01.2013 16:54

      Aha , dodam jeszcze, że wykorzystanie postaci Lenina nie ma nic wspólnego z propagowaniem komunizmu. To tak jakby powiedzieć, że filmy dokumentalne o Hitlerze promują nazizm

      • niktwazny 19.01.2013 14:55

        Kiedy ostatnio widziałeś reklamę z Hitlerem ?

  14. Nen 06.01.2013 16:23

    Ee, Lenin tutaj widnieje nawet nie jako ikona komunizmu, ale przesadzonej, idealnej na parodię, komunistycznej propagandy. Ciekawa jestem, czy taki sam butthurt wywołałby podobny pomysł oparty np. na zagrzewaniu do wyprawy krzyżowej (tzn., oczywiście, że by wywołał. O szarganie wizerunku Kościoła. Nie o to, że wyprawy krzyżowe były zbrodniczą działalnościa, która pochłonęła wiele istnień, ‚między innymi dzieci’).

  15. Andrzej Kozakiewicz 06.01.2013 16:28

    Dobrze wiedziałem jaką odpowiedź wybrać. Kominek nigdy nie idzie za plebsem. 😉
    Możliwe, że Heyah poszło ciut za daleko w skojarzenia. Czerwona łapka – co się kojarzy z czerwienią? Miłość jest zbyt nudna, no to dajmy komunizm. A co siękojarzy z komunizmem? A dajmy Lenina. I tak to poszło.
    Nie jest to pierwsza reklama, w której nie wiadomo, co autor chciał przekazać. Zapewnie chcieli żeby wyszło zabawnie, a wyszło żenująco. No cóż, zdarza się. Może następnym razem bardziej się postarają.

    • Zuzia 20.03.2013 10:05

      Też tak myślę. Droga prostych skojarzeń. Niestety wyszło marnie. Ani to estetyczne, ani zabawne. Dla tworzącego reklamę pewnie liczy się efekt – szum wokół marki. To chyba jedyny plus tego, co stworzyli „specjaliści” od reklamy Heyah…

  16. Universal 06.01.2013 16:30

    No cóż, Lenin maczał łapy w powstawaniu CzeKa, to za jego rządów był komunizm wojenny, itp. itd. Więc bez przesady, świętoszkiem to on nie był.

    Z drugiej jednak strony całość trzeba „osadzić” na stwierdzeniu, że ludzie to debile. Gdyby jedni nie protestowali, to reklama szybko zeszłaby z afisza i byłoby po sprawie, a tak – zbędna reklama, nakręcanie całej sprawy. Ale pozostaje inna grupa, debile, którzy wyjdą z założenia, że komunizm i Lenin w sumie nie byli tacy źli.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,13144890.html – proponuję przeczytać. Idiotka, która twierdzi, że „nie można stawiać znaku równości pomiędzy Leninem i systemem komunistycznym” nie zasługuje na nic innego, jak na pogardę, strzał w twarz i wyśmianie. I jej dali tytuł profesora?

    I pewien protest – tylko w innej formie – ma pewien sens, bo ludzie są tępi i zapomną o tym, że to było złe i zaczną wierzyć w propagandowe obrazki, że Lenin i Stalin doprowadzili do rozkwitu społeczeństwa radzieckiego. Nie wszyscy rzecz jasna, ale część. No i wybaczcie, ale to by dobre nie było.

    A ja stoję w rozkroku, bo wiem, że system był zły itd., ale sama symbolika radziecka/nazistowska mi się podoba, jak ten osioł przy dwóch żłobkach 🙁

  17. Johny_tfk 06.01.2013 16:36

    Jeden z nielicznych tekstów na tym blogu z którym zgadzam się w stu procentach.
    Reklama jest kiepsko zrobiona, głupia ale gdzie ta „propaganda”?
    Dla mnie to jest karykatura i to tak prosta, że nie ma co się nad tym rozwodzić.
    A jak czytam niektóre komentarze (zarówno pod tym postem jak i wszędzie indziej) to płakać mi się chce.
    Niektórzy mają chyba za ciasne majtki… albo czapki.
    Pozdro. =]

  18. Marcin T. 06.01.2013 16:56

    Wszystko ładnie pięknie, ale to właśnie Lenin stworzył cały aparat terroru w Rosji. A jedyną różnicą pomiędzy Stalinem a Leninem jest fakt, iż pan Lenin nie wykorzystywał terroru przeciwko członkom własnej partii. Lenin wraz z swoją partią popełnił wiele zbrodni. Zaczynając od wielkiego głodu (1920-1921) w rejonie wołgo-uralskiego ( rejon w którym występują najbardziej żyzne gleby) wprowadził wtedy program poboru zboża od chłopów za bezcen. Taka polityka doprowadziła do szerzącego się kanibalizmu, a także śmierci około 5 milionów ludzi. Dlatego właśnie w marcu 1921 po podpisaniu traktatu w Rydze z Polską Lenin aby dać swoim rodakom chwile odpoczynku skończył z poborem zboża od chłopów zamieniając go na „tax in kind”. A także wprowadził prawa wolnorynkowe ( New Economic Policy ) aby odbudować ekonomie kraju. Trzeba tutaj jeszcze dopowiedzieć, iż mimo wielu starań Lenina ekonomia w Rosji dopiero w 1927 roku osiągnęła poziom tak nienawidzonego Caratu z 1913. Sam NEP był tylko polityczna zagrywką aby gdyż jak sam pan Bukharin powiedział „ We are making economic concessions to avoid political concessions” . Jakkolwiek, nawet w miarę dobrym okresie dla Rosji jej obywatele byli pod ciągłymi represjami. Zaczynając od cenzury która została wprowadzona wiosną 1922 roku kiedy wielu pisarzy i naukowców zostało deportowanych za krytykę rządów. Następnie Cheka, która została zamieniona na GPU w 1922 wykonywała wyroki śmierci aby ludzie zbyt bardzo nie przyzwyczajali się do kapitalizmu. Pokazowe procesy także zostały wprowadzone za Lenina czy też pojęcie wroga publicznego. Lenin jest także znany z tłumienia zrywów chłopstwa w 1922 kiedy to armia czerwona wybijała całe wioski w których znajdowali się buntownicy i wieszała ich na drzewach tak aby byli widoczni z daleka, a donosiciele byli nagradzani solą.
    Jeżeli uważacie mnie za kłamcę i fanatyka odsyłam was do źródeł :
    – ( O. Figes, A People’s Tragedy : The Russian Revolution 1891-1924, 1997, p. 758)
    – Dane ekonomiczne A. Nove, An Economic History of the USSR, 1917-1991, 1992, p.89
    Jakby ktoś chciał więcej dowodów to chętnie je udostępnię. Przedstawianie symboli Komunizmu jako element folkloru jest dzisiaj dość powszechne i wynika to z braku wiedzy historycznej. Lenin nigdy nie był stawiany na równi z żadnymi zbrodniarzami ponieważ jest gloryfikowany niczym ktoś na równi z bogiem. Uważam, że ktoś kto przyczynił się do śmierci jakiejkolwiek osoby nie powinien być używany jako humorystyczny akcent w reklamie. Mamy tyle innych polskich niewykorzystanych postaci nadających się do tego celu, a my wolimy kogoś kto przy odrobinie szczęścia zamieniłby całą Polskę w rzeźnię. Tutaj nie chodzi oto czy ktoś ma jaja ale czy ktoś ma odrobinę rozumu.

  19. jasminowysen 06.01.2013 17:17

    aaale zawrzało w kometarzach i zupełnie nie rozumiem, czemu?! Ot, jedna z wielu tak płytkich intelektualnie jak kałuża reklam. Posługuje się rozpoznawalnymi symbolami i dokonuje naciąganych analogii. Czerwona łapa operatora to jak stempel komunistycznej idei, gdzie jednostka niczym, a jeno w durnym tlumie siła, więc trza lajkować i kupować. Jeśli kogoś ta estetyka pociąga- niech hołubi, nic mi do tego.
    Dziwię się, że nikogo nie irytują pojawiające się coraz to durniejsze spoty reklamowe, że nikt nie napisze wprost, że poziom reklam dla odbiorcy masowego jest skalibrowany dla odbiorcy z ilorazem inteligencji bliskim inteligencji pantofelka.

    • Weronika 06.01.2013 17:42

      Najgorsze to, że poziom nie idzie w górę tylko w dól i w dół… niczym Wiśniewski pomiędzy tymi mikserami, telewizorami i zmywarkami do naczyń. A magistrów przecież przybywa! Uważaj! Gotowi oskarżyć cię, że porównujesz ich do obuwia!

      • jasminowysen 06.01.2013 19:07

        heh, mam to w zatylu. Reklamy nie dla idiotów, więc dla …..super idiotów?. Onegdaj mawiano, że dobry żart tymfa wart. W omawianej reklamie nie pojęłam głębi żartu,żadnej paraboli…ba nawet nie dostrzegłabym samej reklamy- gdyby nie Kominek. Nie wpisuje się w target Kominka, więc mam nadzieję, że mi wybaczy przebłyski styranych procesem myslenia dwóch samotnych szarych komórek. Dla mnie nie ma nad czym deliberować.

  20. Kinio 06.01.2013 17:34

    Przypuszczam, ze Kominek jest za pozostawieniem tej reklamy.
    Mnie osobiście ta reklama irytuje i powoduje niesmak związany właśnie z historią i komunizmem jako takim. Jednak nikt nie każe mi jej oglądać. Nie powinno się zakazywać jakichkolwiek środków marketingowych, to już od użytkowników mediów zależy jak na daną reklamę reagują.

  21. Patrycja K. 06.01.2013 17:34

    Nie wiem po co powstała ta reklama. I do jakach uczuć ma się odwoływać. Kult Lenina w Polsce nigdy nie osiągnął takich rozmiarów jak Stalina. Lenin kojarzy się niektórym lepiej niż Stalin, tylko z tego względu, że mniej o nim wiedzą. Umarł dość wcześnie, nie mógł dokończyć wszystkiego co sobie zaplanował. Ale to co zdążył zrobić, wystarczy by go oceniać.
    Nie podoba mi się ta reklama, nie chcę widzieć Lenia na plakatach na mieście. Boli mnie, że wyrosło pokolenie, które bierze z przeszłości to co chce i bezmyślnie próbuje zaimportować to do teraźniejszości. Nie będę uprawiać martyrologii, po prostu jako historyk za dużo wiem, o tamtej epoce i o Leninie. Za dużo wiem o tym co robili nasi dziadkowie, ojcowie i jesteśmy im winni szacunek i wiedzę o przeszłości.
    Nie zestawiałabym też komunizmu, idei rewolucji (widocznych w reklamie) z polską wersją socjalizmu i propagandą.

  22. kala 06.01.2013 17:36

    Oglądając tą reklamę w tv zanim jeszcze doszła do mnie cała ta burza, zmrużyłam oczy z niedowierzania, bo jedyne co we mnie wzbudziła to niesmak.
    Heyah kieruje swoja komunikację głównie do młodych ludzi i wybór Lenina zdziwił mnie mocno. Bo jak jestem pewna że spory odsetek młodzieży nie umie odpowiedzieć dlaczego ten pan był zły, tak większość odpowie że był zły. Czemu więc Heyah zdecydowało się na kojarzenie z symbolem złego?

  23. pawelp 06.01.2013 17:37

    Ta reklama obraża Lenina

  24. moska 06.01.2013 17:38

    jeśli chodzi o mnie, to nawet nie wiedziałam jakiego produktu jest to reklama – w pamięci utkwił mi nie Lenin, nie Heyah, tylko to nieszczęsne wyciąganie z oka, które spowodowało, że odwróciłam wzrok… i to właściwie jedyne co mi się nie podoba

  25. Weronika 06.01.2013 17:48

    Bardzo chciałam zobaczyć co się stanie jak kliknę zła odpowiedź! Lenin strzelający do ciebie? Blokada bloga do czasu wysłania nagiej fotki? A tu żadnych atrakcji….

  26. Magda 06.01.2013 18:12

    Wg mnie ta reklama to dla Heyah strzał w kolano. Tak naprawdę co teraz nie zrobią będzie złe:
    1. Zostawią reklamę- naraża się na dyskusje (takie jak tutaj) gdzie duża część osób będzie przeciwna i najzwyczajniej stracą klientów.
    2. Zdejmą reklamę- tak jak pisałeś- nie mają jaj i stracą szacunek, bo jak już podejmują takiej prowokacji to niech w niej wytrwają.
    Tonący brzytwy się chwyta, a Heyah pewnie skończy jak Titanic.

  27. zzz 06.01.2013 18:15

    Dziwne że jak gdzieś pojawia się Hitler w kontekście promowania czegoś to jest święte oburzenie, była kiedyś impreza promowana plakatem po słynnej przeróbce „Upadku”. Bardzo słuszne bo każdy przejaw socjalizmu należy piętnować, ale już np. koszulki z Che, czy knajpy z wystrojem w sierpy i młody i popiersia lenina są cool, hipsterskie i oldschoolowe. Dziwne że ich jakoś w imię ustawy o zakazu promowania symboli ustrojów totalitarnych nie są one tępione.

  28. ciumciajdor23 06.01.2013 18:26

    Nie za bardzo wiem kto to jest Lennin, więc muszę chyba trochę poczytać.( czy tylko ja ?) Nie wiem też jakie zbrodnie ten gość popełnił i czy uznać, że reklama jest w porządku czy już mocno przegięli (ale skoro kominek mówi, że jest dobrze to pewnie tak jest. Co ja mówię, na pewno). Reklama słaba, niesmaczna i nie wiadomo o co w niej chodzi. Miała być śmieszna, a nie była.

    • gola_pionierka 06.01.2013 21:53

      Lennin (Iwan, na zachodzie znany jako John) to taki znany wokalista radzieckiego zespołu zwanego „Czwórką z Leningradu”. Zasłynął też z działalności charytatywnej. Wraz ze swoim menedżerem Stalinem aka Mały Józio organizowali darmowy wypoczynek zimowy na Syberii dla dzieci i dorosłych. Lennin jest też autorem książki uważanej za biblię modelek: „Rewolucja dietetyczna: nie jedz białka, węglowodanów i tłuszczu”. Plotka głosi, że na diecie Lennina jest Anja Rubik.

  29. pethi 06.01.2013 18:39

    borze, jak ja nie lubię tych prawdziwych Polaków patriotów, którzy stają rano i śpiewają hymn, a nie sorry śpiewają rotę bo w hymnie,nie ma nic o Niemcach. Więc śpiewają tą rotę, że muszę walić miotłą w sufit. A ten debil z góry myśli, że mu klaszcze i jeszcze do mnie zagaduje:
    -Słyszałem jak mi pan przyklaskiwał. Brawo jest nas coraz więcej niedługo obalimy tą żydo-komune. Robi pan coś o 20? Ja myślałem, żeby iść i krzyczeć żeby zdelegalizowali SLD, bo SLD chcieli zdelegalizować młodzież wszechpolską, a tak przecież nie może być.
    -Umrzyj, proszę.

    Co robią potem? Idą po bułki dla Polski rzecz jasna. Przy kasie musi być dialog, o złodziejach w sejmie, bez tego nie zapłacą i będą chorzy 7dni.
    -Tak mało zarabiam, bo te złodzieje Tuski mnie okradają. Wczoraj się budzę a tu Rostowski przy moim portfelu grzebie.
    -Rzuć się z mostu, proszę.

    Idą w końcu do domu zadłużonego na milion lat. Jedni zostawią po sobie muzykę, inni wiersze, jeszcze inni książki, obrazy. Oni zostawią długi, wnukom, prawnukom. Płać prapraprapradziadziuś zostawił ci Polski dom, z kulą w ścianie po powstaniu. Módl się do niej, zapalaj świeczki i poprzysięgani zemstę na Ruskich i Szwabach.

    Wejdziesz proszę ja ciebie do takiego mieszkania i co widzisz? A raczej czego nie widzisz? Czerwonego koloru jest zakazany.
    -Panie idę ja wczoraj sobie przez rynek, a tu jakaś gówniara mi ulotkę daję i mi serce na moment stanęło. Numer na seks linię był w czerwonym kolorze. Te komunisty to tą swoją rewolucję chcą przemycić pod niepozornym numerem. Te lewaki to chcą nas wykończyć.
    -Niedaleko stąd jest most. Skocz z niego, proszę.

    Czas na prasę ale nie nie nie,Na prawdziwą niezależną Polską prasę. Nie zmanipulowane media. Jak odróżnić jedną od drugiej? Bardzo prosto w tytule musi być „Polska, Niezależna,” Jak nie ma tego bądź tego to tą gazetę piszą albo Ruskie albo Niemce.

    • CoCo 06.01.2013 19:07

      Tvn ma zakodowane w nazwie żydowska-masoneria , tru story!

      Co do mieszkania prawdziwego polaka, nie zapomnij o obrazkach z JP2 i dywan z Matką boską na ścianie.

      Tak czy siak , do kogo ty to piszesz… Ci którzy rozumieją, zrozumieją twój post, a ci którzy mogliby wynieść z tego cokolwiek, przestaną czytać po „borze” , bo przecież nie będą takiego tłumoka co to „poprawnie” napisać nie umie.

      Ja się ubawiłem ;D

  30. chrisdiggerrr 06.01.2013 18:51

    – No, jeśli dalej pogna w tym tempie, to w Zurychu będzie raz dwa – pomyślał Stirlitz obserwując swojego kuriera oddalającego się z lawiną.

  31. AgnieszkaM 06.01.2013 19:44

    Fajny patent z interaktywnym artykułem. Tylko za łatwo odgadnąć „co Kominek o tym sądzi”.

  32. Kasia 06.01.2013 19:48

    Ta reklama jest beznadziejna bez względu na to kogo w niej pokazali;/

  33. danny 06.01.2013 19:52

    Oczywiscie, że Kominek jest za ta reklamą. On musi popierac wszystko co wywoluje oburzenie u plebsu, taki styl.

  34. gola_pionierka 06.01.2013 20:43

    Wiedziałam, że jesteś za tą reklamą, ale musiałam kliknąć to drugie, żeby zobaczyć, co tam jest:)
    Ja jestem przeciwna takim reklamom, ale wiadomo, że jest stal, beton, a jeszcze kawałek dalej – Goła Pionierka:) Ale nie oburza mnie to specjalnie, generalnie mnie reklamy nie oburzają, najwyżej nie kupię jakiegoś produktu i tyle, jak mi wizerunek marki nie odpowiada. ale to dziwaczne powoływać się na Lenina i zachęcać klientów, żeby skorzystali z rewolucji. Wiadomo, że rewolucja pożera swoje dzieci, a najwierniejsi zwolennicy Lenina zostali wykończeni. Kiepska zachęta.

  35. A.B. 06.01.2013 20:48

    Kliknęłam dobrze, boś przewidywalny, ale się nie zgodzę z innych powodów. No bo… niech mi ktoś wytłumaczy CEL tej reklamy. Co tam robi Lenin? Absurdy lubię, ale tutaj to chyba wykorzystywanie tej postaci tylko dla szumu w mediach, bo reklama nie ma dla mnie żadnego sensu. O.

    • Dorota Traczyk 06.01.2013 21:51

      Tak, zgodzę się. Moim zdaniem bezsensowne połączenie, bezsensowna forma i po prostu głupia reklama, która nie śmieszy ani nie bawi.

  36. Antysekularysta 06.01.2013 20:50

    Polecam obejrzeć dokument pod tym linkiem na temat tego co Lenin stworzył jeżeli jeszcze ktoś nie zna historii ( http://www.youtube.com/watch?v=BAem-s1NR9E ) i dobrze się zastanowić czy warto wizerunek Lenina propagować w mediach. Dziwi mnie to że ludzi mojego pokroju tutaj nazywa się plebsem…. to przykre, że coraz więcej ludzi ulega prymityzmowi. Ty Kominie bardzo mnie rozczarowałeś, chyba rzeczywiście sprzedałeś się lewackim mediom.

    • oficer prowadzący kominka 09.01.2013 13:18

      Nie lewackim mediom, tylko bezpiece. Sam go werbowałem.

  37. elka 06.01.2013 22:05

    Kliknelam w różowe,ale grzeje mnie co sie stanie z tą smetna reklama.

  38. Ewelina 06.01.2013 23:11

    Reklama mnie jakoś szczególnie mnie nie irytuje. Bardziej denerwuje mnie to jaka dyskusja rozgorzała po jej emisji. Przecież nic się nie stało, a temat jest wałkowany jak nie wiem co. Reklama nie musi się podobać, ale ktoś kto ma dystans do rzeczywistości zinterpretuje postać Lenina w spocie. Tymczasem mamy tu do czynienia z nadinterpretacją, czyli szukania przesłania, którego nie ma.

    Sądzę też, że twórcy reklamy nie do końca przemyśleli ten pomysł. Jeśli w reklamach wykorzystuje się pewne motywy powinny przywoływać one konkretne (zwykle pozytywne) skojarzenia. Cała ta internetowa wrzawa pokazała jakie emocje wywołuje postać LEnina. Kompletnie zdominowały one treść reklamy. Reklama nie przypadła do gustu, konsumenci nie wiedzą pewnie nawet co reklamuje bo widzą tylko Lenina, więc tak naprawdę reklama nie spełniła swojej funkcji.

    Gdyby nie internet pewnie nawet nie wiedziałabym, że zrobiła się z tego taka wielka sprawa.

  39. Anka Sikorka 07.01.2013 00:19

    A ja się o tej aferze dowiedziałam tutaj, jak zwykle do tyłu ze wszystkim, ale do rzeczy – nie przeszkadza mi Lenin w reklamie Heyah, przeszkadza mi natomiast jazgot motłochu, który zawsze i do wszystkiego musi się przyczepić, musi się oburzyć, pojechać, kreować zupełnie zbędne ideolo.

    • gola_pionierka 07.01.2013 07:07

      Tu nie Lenin oburza, ta reklama jest słaba. Lenin jest wyeksploatowany. A przecież można finezyjnie, z pomysłem i bez zbędnego ideolo. ale odważnie. Np. Z Heyah masz czas na swoje pasje. Polecam, Katarzyna W.

  40. nikt_nie_teskni_za_komuna 07.01.2013 01:48

    Ludzie nie tęsknią za komuną a za młodością.

  41. chrisdiggerrr 07.01.2013 09:29

    Rozmawiają dwie blondynki:
    – Wiesz, kupiłam sobie skunksa.
    – I co?
    – Zajebiście robi minetkę.
    – No tak, ale co ze smrodem?
    – Dwa dni rzygał, ale później się przyzwyczaił.

    guten tag

  42. andzia90 07.01.2013 11:39

    zwykła reklama, o co tyle krzyku?

  43. Karolina W. 07.01.2013 12:41

    Wielkie halo z powodu reklamy !! Lenin w tej reklamie to taki sam symbol komunizmu jak np. sierp i młot na tysiącach koszulek. I nikt nie robi z nich problemu.

  44. malamhin 07.01.2013 12:49

    Mimo wszystko heyah spadło na psy . Tylko Play!

  45. zarzyna 07.01.2013 14:17

    Moim zdaniem reklama to żenada i lipa po całości . Jakbysmy Polacy nie mieli swoich 1000 razy lepsze reklamy, po co mamy faworyzować jakieś komunistyczne reklamy , morderce o kilku twarzasz , statystyke miał lepszą nawet od hitlera .

  46. niktwazny 07.01.2013 14:53

    Czekam z utęsknieniem na notke
    o zbiorowym gwałcie w indiach

    • kominek 07.01.2013 17:22

      Olałem temat.

  47. kevin171 07.01.2013 16:15

    Pora na reklame konkurencji. Maly Leninek zaczyna cos tam wykrzykiwac o rewolucji, na to wpada Pilsudski na Kasztance i wdeptuje Leninka w ziemie.
    Orange- Nadchodzi pomaranczowa rewolucja!

    Wszelkie prawa do pomyslu zastrzezone

  48. ethi 07.01.2013 17:31

    a mnie się reklama podoba, jest perfekcyjnie absurdalna i groteskowa 😀

  49. Marta 07.01.2013 18:27

    Heyah miewała już znacznie lepsze reklamy – ta jest raczej mało zabawna. Ale nie widzę powodu, żeby robić afery. Więcej dystansu!

  50. Anna 07.01.2013 18:29

    Reklama wstrzymana.

    „Z uwagą obserwujemy komentarze odnoszące się do najnowszej kampanii reklamowej Heyah. Raz jeszcze chcemy podkreślić, że tworząc reklamę „Dawajcie! Nawijajcie!” przyświecała nam jedynie chęć zakomunikowania wyjątkowo atrakcyjnej oferty pre-paid – 60 minut za 1 złoty.

    Jednakże w związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych, zdecydowaliśmy o jej wstrzymaniu.
    Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną.

    Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się w jakikolwiek sposób dotknięci – nigdy nie było to naszym zamiarem.

    Informujemy, że oferta 60 minut za 1 złoty nadal pozostaje dostępna dla wszystkich.”

    • kominek 07.01.2013 18:50

      Dorzuć linka

    • CoCo 07.01.2013 22:42

      No tak jak mówiłem, wyszli z twarzą ,a przy okazji reklamę na głównej onetu. Stara maksyma celebrycka, nie ważne jak sie mówi…

  51. Andrzej 07.01.2013 18:57

    To kilka słów ode mnie, moje zdanie. Uważam, że wykorzystywanie, afiszowanie, popularyzowanie wizerunków osób uznanych przez opinię międzynarodową za zbrodniarzy nie powinno mieć miejsca przez pamięć dla ofiar tychże. Wydaje mi się, że NIKT Z NAS nie chciałby, aby drukowano koszulki z wizerunkiem osoby, która zabiła naszą matkę celem gloryfikacji tej osoby, podobnie z używaniem wizerunku zabójce np. w reklamie Heyah.
    Lenin JEST zbrodniarzem. Osobiście odpowiada za inicjację utworzenia sowieckich obozów koncentracyjnych, w których wiele milionów ludzi umarło z zimna, głodu, przepracowania. Zacytuję jeszcze, bo napisane zwięźle: „Sam transport do obozów koncentracyjnych stanowił sam w sobie eksterminację. Ludzie, ściśnięci w bydlęcych wagonach, pozbawieni żywności i wody, wysyłani byli w niejednokrotnie ponad miesięczną podróż, a bywało że transporty zdążały do celu i trzy miesiące. Więźniowie zamarzali na śmierć zimą, umierali latem w wyniku upałów. Tylko na nielicznych postojach pociąg zatrzymywał się by wyładować śmierdzące trupy.”

    Wolność w mediach to jedno, dobry smak i szacunek do ofiar reżimu to drugie.

  52. Paulina Brzykcy 07.01.2013 19:56

    Mam gdzieś, że tam jest Lenin, nie rusza mnie to. Ale cała reklama chyba jest kiepska bo byłam przekonana razem z kumplem z którym ją pierwszy raz widzieliśmy, że to reklama kropli do oczu. Obojętnie czy Lenin, Hitler, czy Krystyna z gazowni, ale pomysł z kimś wychodzącym z oka laski z reklamą oferty telefonu?! No ja tego nie widzę, nie czuję, nie kupuję.

  53. Bartek 07.01.2013 20:23

    Mnie sie nie podoba, bo mi sie Lenin nie najlepiej kojarzy.

    Reklama nie lamie prawa, so who cares.

    Rownie dobrze moglaby tam byc Myszka Miki, Kermit Żaba czy Pan Kleks. Ciekawe, ze ideowi czerwoni sie nie obrazaja na wykorzystanie wizerunku ich ideowego przewodnika do tak niskich celow. Wyobrazcie sobie tam zamiast Lenina JP2 i krzyze zamiast gwiazdy. Albo O. Dyrektora. Afera murowana 😉

  54. Pisane Inaczej 07.01.2013 22:02

    Mnie też ta reklama specjalnie w „oczy” nie ugodziła. Jak ktoś wstawia wycinek „chytrej baby z Radomia” na zdjęcie z Hitlerem to jest ok. A jak ktoś zrobi parodię Lenina to nagle znajdują się wielcy oburzeni. Kiedyś pamiętam jak chyba Empik na Facebooku zamieścił wpis o Che Guevarze. Wtedy to dopiero ludzie się poirytowali! A była to tylko informacja, że „gdyby żył dzisiaj, to miałby tyle i tyle lat…”. Paranoja.

  55. babusia 07.01.2013 22:37

    Ludzie,a gdzie tam napisano,albo powiedziano,że to Lenin?To ludzik,który jest podobny do Lenina.Reklama świadczy o tym,jaką młodzi ludzie mają sieczkę w mózgach.Jak niewiele wiedzą o historii.I może to i lepiej.Trzeba z żywymi naprzod iść.Kominek ,nie przeklinaj w swoich tekstach!Czyta to młodziez i dzieci .

  56. Natenczas Wojski 07.01.2013 23:43

    Idąc tokiem myślenia oburzonych: Jezus Chrystus to też zbrodniarz, bo na podstawie jego ideologii zabijano miliony ludzi. A co? Nie mam może racji? Sam Lenin Polaków nie mordował, robili to piewcy jego idei, tacy jak Stalin. Za idee zawsze umierało wielu – zwykle głównie ci, którzy tych idei nie popierali.

    • niktwazny 19.01.2013 14:57

      Tak tak SSmani z Aushwitz to też byli tylko piewcy ideai , dlaczego nie ma reklamy z Hitlerem !? Czuję sie zawiedziony nawet Himmler od dawna się nie pojawia na koszulkach 🙁

  57. zebza 07.01.2013 23:57

    uwielbiam tekst „masz coś czerwonego w oku” czy coś w tym stylu 😀 obsmarkałam telewizor jak to usłyszałam
    co do samej reklamy jako reklamy jakaś niespecjalna ale zrobiła dużo szumu i mam wrażenie, że czerwona rączka tego potrzebowała

  58. ahmed 09.01.2013 11:54

    Czy ktoś zauważył rażące podobieństwo Lenina do Kominka?
    Wiadomo – bródka, wąsy nie ale to były inne czasy 😉

  59. Pingback: Heyah – co ci się stało?

  60. alicja 09.01.2013 20:22

    kominku kliknęłam na „jestem przeciwna reklamie”. nie chodzi o to, że jestem krzykaczem, ze podpisuje się pod protestem, że lajkuje strony na fejsie pt „nie dla heyah”. Oglądam telewizję raz na ruski rok:) i nie korzystam z sieci heyah, a jesli bym korzystała to miałabym gdzieś ich kampanię reklamową, bo mam na względzie tylko ofertę. A mają dobrą ofertę i wielu zaufanych klientów i takze jesli pamięć mnie nie myli zrobili dużo zabawnych i dobrych reklam. Jednak ta reklama jest po prostu nie na miejscu, niektórych rzeczy nie powinno się ruszać, po prostu tak na zdrowy rozsądek. Więc podkreślam, że reklama mnie nie obraża, ale mimo to jestem na nie.

  61. Eda 09.01.2013 23:22

    Afery internetowe pobudzają wyobraźnię i kreatywność. Lenin Leninem, ale internauci dali popis. Dawno nie widziałam tak prześmiesznych memów. Ten z Hitlerem i podpisem: „Gazem po minuty”… Nie mogłam przestać się śmiać.

  62. Pingback: W głowie dziecka | nishka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>