Continue Reading"/>

Za co nie lubicie Żydów?

Bo może jest za co i ja tego nie dostrzegam? Wychowano mnie na tolerancyjnego gościa, może to błąd i czas się zmienić? Czytam sobie wywiad z Maciejem Stuhrem, który mówi, że przez rolę żyda w „Pokłosiu” w pewnych kręgach przestał być uznawany za Polaka. Ponoć tysiące „prawdziwych” Polaków rzuciło się na niego z mordą na forach internetowych odsądzając od czczi i wiary.

No więc chciałbym powiedzieć, że nie jestem żydem, słowo to piszę małą literą, bo mam daleko do klawisza shift, przyjąłbym rolę żyda zarówno w filmie fabularnym, jak i w „M jak miłość”, a gdyby reklamodawcą na blogu zechciało być państwo Izrael, to też bym się zgodził. Moja przyszła i oby nie prędko żona mogłaby być żydówką, moi koledzy mogą być żydami, a nawet ja mógłbym żyć jako żyd, gdyby okazało się, że jednak pochodzę z tamtych rejonów.

No, to się chyba właśnie wykluczyłem stąd i zowąd.

Komentarze

  1. Monika Perszowska 13.11.2012 18:09

    Nie lubię ludzi, którzy kłamią, są brudasami i nie mają poczucia humoru, a wyznanie ( ew. jego brak ), czy rasa nie mają dla mnie znaczenia.

    • Mglisty 16.11.2012 11:47

      A jeśli ktoś np jest brudasem ale ma poczucie humoru? Lubisz go?

    • Beno 21.11.2012 09:08

      Nie lubię ludzi, którzy nie lubią brudasów….

    • noname 27.07.2013 02:37

      Kim był Jezus w sensie biologiczno-etnicznym?
      Czy znano wtedy pojęcie grupy krwi?Gdyby postrzegać Jezusa w kategoriach dzisiejszych
      to pasowałby do modelu księdza-męczennika-nauczyciela i również robotnika(był stolarzem)
      Komu jest bliższa obecnie i kiedyś taka postać?
      Dla ateisty Jezus to produkt ewolucji wytworzony w celu dawania ludziom złudnej nadziei .Dla.mnie to ktoś realny, pośrednik między ludźmi a siłą wyższą(może kosmitami)

  2. Kasia Lijecka 13.11.2012 18:10

    Zgadzam się w 100%. Dziwi mnie fakt, że większość piętnuje ludzi z żydowskimi korzeniami, jednocześnie bezkrytycznie podchodząc do faszystów i komunistów.

    • Kongozaur 13.11.2012 18:14

      Zwłaszcza faszystów, dla niektórych świętowanie rocznicy mordu na Żydach, zapowiedź wymordowania lewaków i „pedałów”, obalenia demokracji to za mało, żeby uznać pewną organizację za faszystowską.

      • Kasia Lijecka 13.11.2012 18:21

        Ta sama grupa przejawia czysto faszystowskie idee, chętnie łącząc je z ideami komunistycznymi pewnego państwa europejsko/azjatyckiego.

    • Igor Łyjak 13.11.2012 18:21

      Żydów najbardziej nienawidzą katolicy, co jest dla mnie o tyle zdumiewające, że z tego co mi wiadomo, Jezus, syn bozy, był Żydem 🙂

      • Joan 13.11.2012 18:35

        No, nie wiem, czy akurat katolicy, chociaż – patrząc na deklaracje religijne – w naszym kraju nie ma innego wyjścia. Ale skoro katolicy, to pewnie dlatego, że żydzi Jezusa zabili (ciiii na temat Jego żydostwa, bo powód do nienawidzenia stanie pod znakiem zapytania jak Jezus pod krzyżem). Poza tym my to chyba lubimy nienawidzić. Żydów, celebrytów, grubych, zbyt chudych, bogatych i biednych wiecznie o coś proszących…

        • eveyhammond 13.11.2012 20:33

          Pytanie jakich żydów.. Są żydzi i są syjoniści – tak zwane NWO. Kto posiedzi w polityce trochę i zagłębi się w historię od czasów rewolucji francuskiej i do tego umie myśleć odpowie sobie na to pytanie kogo nie lubi..

          • Przemek S. 18.11.2012 03:33

            Fascynuje mnie ta fraza „i do tego umie myslec” i pokrewne o mysleniu samodzielnym. Zauwazylem, ze uzywaja jej zwykle zwolennicy teorii spiskowych, by zainstalowac w czyims mozgu swoj poglad, tak zeby ofiara myslala, ze sama to wymyslila. Co ciekawe, ofiara ktora lyknela haczyk, bezwiednie powtarza pozniej ta manipulacyjna bzdure o samodzielnym mysleniu (ale na podstawie jedynych slusznych materialow obnazajacych grzechy ukladow…).

            No offence 🙂

            A temat Zydow jest dlugi i bolesny. Jesli my niekoniecznie, to Palestynczycy maja powody by nienawidzic Zydow na kilka pokolen wprzod

      • Lapouchy 13.11.2012 21:34

        Cóż, historia uczy, że nie tylko katolicy nienawidzili Żydów, lecz także na odwrót. Polecam zaznajomienie się z tym tematem, jest dosyć ciekawy. Nie kto inny a Żydzi wpuścili kiedyś muzułmanów do Jerozolimy 😉

  3. Kongozaur 13.11.2012 18:11

    Żydzi są bogaci. I nie wydają swoich. Całkowite przeciwieństwo prawdziwych Polaków xD

    • Karczu 13.11.2012 18:19

      Trafione w sedno. Brakuje tu opcji plus.

    • danianek23 17.11.2012 02:08

      Broń nas borze od beznadziejnych komentarzy. Kim jest według Ciebie „prawdziwy Polak”?

      • Lea 17.11.2012 20:09

        Brawo. Zgadam się z Daniankiem 23 .
        Co za wydumane … „prawdziwych polaków” u Kongozaura . Beznadzieja.

      • macs 13.12.2012 16:26

        to była ironia…

      • Lili 26.04.2013 18:10

        Broń nas boŻe od takich nieuków

  4. kin 13.11.2012 18:11

    bardzo mam podobne odczucie.
    wczoraj byłam na „Pokłosiu” i uważam że tak bardzo mocnego i dobrego polskiego kina dawno nie było. Z jednej strony artystyczny walor filmu- pierwsza klasa, a z drugiej strony wymiar historyczny też mega mocny. Niestety setki idiotów będzie myślało szablonem że to film „żydofilski” i jednostronny.

    Mam wrażenie że Ci krytykanci zwyczajnie są tak zakręceni w swojej zazdrości wobec tego, że Żydzi są bogatsi (sprytniejsi, lepiej wykształceni…), że nie umieją sobie wbić do łbów, że zwabienie do stodoły setek ludzi (tak setek, Jedwabne to tylko najbardziej znane miejsce) i spalenie tylko za pochodzenie to świństwo…

    • As 02.01.2013 12:04

      kin ten twój nik to chyba skrót od king konga a sam komentarz to nawet małpa w zoo napisałaby bardziej prawdziwy do tego filmu. Sthur to polski żyd a nie Polak tak samo jak i ten film który niby w/g ciebie pokazuje prawdę historyczną. W jakiej rodzinie jesteś wyhodowana pewnie w tej stodole której jeszcze nie zdążyli tacy jak ty podpalić.

  5. Justyna 13.11.2012 18:12

    Szkoda, że w ludziach istnieje nadal jakaś dziwna teoria traktowania innych ras, wyznań jako czegoś gorszego. Ja również mogłabym być Żydówka i nie mam nic przeciwko Żydom, Afroamerykanom, Chińczykom itp. itd…. Może kiedyś w świecie nastąpi selekcja naturalna i pozostaną sami tolerancyjni i wolni wyznaniowo ludzie.

  6. Vojtek 13.11.2012 18:14

    Ja mam kolegę Żyda bardzo fajnego. I koresponduję z koleżanką z Izraela. Ją z rodzicami wyrzucili z Polski za to, ze byli Żydami. Najpierw z pracy wyrzucili Jej rodziców. To był rok 1968. Miałem tez koleżankę Żydówkę na podwórku, ale wyjechała do Izraela też po roku 1968. I Jej matka zostawiła nam prawie cały dobytek bo pozwolono im wziąć tylko to co w walizkach się zmieści. Meble się nie mieściły….Tak było i nie można o tym zapominać!
    Ona do dzisiaj tego nie może wybaczyć.
    Ja bym wolał odpowiedzieć na pytanie ZA CO LUBIE ŻYDÓW.
    To już może sobie pójdę
    Vojtek goj

    • As 02.01.2013 12:17

      No to napisz kto ich wyrzucił w 1968. Kto wtedy rządził w Polsce. Przecież to ta sama komuna co dziś tak próbuje usprawiedliwić się przed Żydami. To nikt inny tylko prokuratorzy komuny Schechter ojciec i brat Michnika pochodzenia żydowskiego , Stolzmann ojciec Kwaśniewskiego byli mordercami Polaków . To oni zbudowali nienawiść do Polaków i potem w 1968 sami się wyrzucali do Izraela.

  7. Lukas 13.11.2012 18:16

    Kominiarze co z wami?

    nikt nie pisze…

    nadal ksenofobia rządzi polakami?

  8. Ineska 13.11.2012 18:17

    Polacy – wieczne ofiary zamkniętych myśli. Wykastrowali aktorsko Stuhra za to, ze grał „złą” postać … – litości. Polacy – niestety – to hipokryci. Całe życie chcieliby być ofiarami, nigdy oprawcami, a fakty trzeba zaakceptować a nie zmieniać na wygodniejsze. Na żytnio-buraczano-grilowo-piwnych fanów filmu „Pokłosie” raczej sugerowałabym nie zwracać uwagi, zawsze będą tylko żytnio-buraczano-grilowo-piwni. A tacy żydów nie lubią bo … b to źli ludzie, są żydami, bo ludzie wokół też ich nie lubią, bo w telewizji mówią że Polacy nie lubią … – dlatego nie lubią. Po raz kolejny udowodniliśmy że jesteśmy krajem wszechogarniającej tępoty …

  9. Robert – WinterSzus 13.11.2012 18:19

    Żydów można nie lubić, poznając trochę historię. Choćby od faktu, że sami nazwali się narodem wybranym i w to wierzą do dziś. Wybranym czyli lepszym, albo surowiej przez Boga z tego powodu karanym. To już sobie można w różny sposób interpretować. Na podobnej zasadzie poznając historię innych narodów, można mieć też uprzedzenia. Ot cóż, uprzedzenia są w każdym państwie i w wielu kulturach. Ja osobiście nie znam żadnego Żyda i żaden Żyd mi osobiście nie zaszkodził, bym się musiał do nich uprzedzać. Są mi obojętni. Dlatego śmieszy mnie czasem, że ludzie tak nienawidzą Żydów, a równocześnie modlą się do krzyża na którym wisi Jezus „królem żydowskim zwany”. 😉

    • lalivian 13.11.2012 20:27

      To, że ktoś uważa siebiezanaród wybrany, czyli lepszy to zadne przestępstwo. każdy kto nie jest do cna zakompleksiony uwaza się za lepszego od innych w tym, czy tamtym.

    • Paulina S 13.11.2012 22:47

      a Kościół katolicki, który ma ambicje wytępić wszystkie inne wyznania i religie – nie uważa się za religię lepszą i ważniejszą od innych?
      też nie rozumiem skąd w nas – Polakach – ta nienawiść, to uprzedzenie. nie rozumiem i wypieram tę odrazę, a nawet więcej – syjonizm to ogromnie ciekawa kultura, zapewniam, że warto choć trochę o niej poczytać.
      tak samo nie rozumiem niechęci do innych religii i narodowości. ale cóż, jeśli ktoś nie ma własnego życia, to niech choć ponienawidzi sobie innych. ot, typowo polskie.

      • pukustukuwmozg 05.04.2013 12:50

        Nigdy nienawistny wobec kościoła kłamco kościół nie nakazywał tępić kogokolwiek.Jeśli nie wiesz to ci przypomnę ;sednem wiary chrześcijańskiej jest „zwycięstwo miłości „do drugiego człowieka i za nas z miłości ktoś oddał życie.Tu wypowiadaja się różni ludzie a szczególnie niewiele wiedzący.Ty wstrętny ateisto albo talmudzie!Zawsze mówiono mi,że trzeba szanować innych wbrew temu,co tobie mówiono i każda religi to inna droga do tego samego,droga szukania Prawdy.Ty kłamco!Do łożka,żonę klepać!Żydzi bezpośrednio rzadziej robią krzywdę(np.donosili na Polaków ,pracowali w dowódctwie UPA,UB itd.)aniżeli poprzez instytucje,którym dzięki lichwie zawładnęli oraz innym podejściem do bliżniego-goya.Oni nie lubią goyów a pomimo tego są mi obojętni,nie uznaję mordu nawet,gdy ktos mordował naszych,kocham wszystkie dzieci i choć czytam i słucham swiadków jak z nimi było.

  10. redik 13.11.2012 18:22

    Pukam żydówkę.Jest spoko.Trochę nos za duży,ale ładne oczy ma.
    A tak poważnie to nie lubię żydów za Palestynę,zachowują się jak przystało na maluczkich.

    • Lea 17.11.2012 20:16

      Redik … o Palestynie nikt nie pamięta, niestety. I naprawdę np. za Palestynę można ich nie lubić.

  11. KZKGOP 13.11.2012 18:24

    A ja nie spotkałem żadnego Polaka który by nienawidził Żydów 😀 W kółko w mediach pierdolą że lud znad Wisły nienawidzi Żydów, lecz jeszcze nigdy nie spotkałem się z tym w prawdziwym życiu 😛 Btw, czemu nikt nie powie że np. Serbowie nienawidzą Bośniaków, albo że np. Żydzi nienawidzą Palestyńczyków i ich prześladują w okrutny sposób?

    • CookieMonsterka 13.11.2012 18:45

      W mojej wsi jest pomnik ofiar IIWŚ, m.in. jest tam zbiorowa mogiła rozstrzelanych Żydów. W związku z tym ludzie owego wyznania (nie tylko z Izraela, ale też z państw europejskich, czy USA) często przyjeżdzają w to miejsce (czasem nie ma ich 2 tygodnie, czasem przyjeżdża 10 autokarów w ciągu jednego dnia). Uwierz, że często od mieszkańców słyszę negatywne słowa o nich, mimo, że spokojnie idą ulicą, czasem śpiewają, machają flagami z gwiazdą Dawida, robią zdjęcia ogródkom, zwierzętom itp, ale nie śmiecą , nie drą paszczy, nie niszczą cudzego mienia, czyli jednym słowem zachowują się kulturalnie. Ale ludzie marudzą, są negatywnie nastawieni tylko z powodu ich wyznania. Jakoś ludzie idący drogą św. Jakuba prowadzącą tą samą drogą, którą chodzą Żydzi im nie przeszkadza, tak samo jak uczniowie szkół mający lekcje w terenie.
      Zapewne więc nie spotkałeś się z tym tylko dlatego, że w ogóle nie masz kontaktu z Żydami.

  12. Kurass 13.11.2012 18:24

    Nigdy nie mogłam zrozumieć o co chodzi z tymi Żydami i dlaczego mają być gorsi. Nadal nie ogarniam.

  13. Coperfield90 13.11.2012 18:24

    W filmie nie gra on żyda, lecz polskiego chłopa. Film opowiada o masakrze żydowskiej przeprowadzonej przez Polaków, dlatego prawowici POLACY, którzy nie dopuszczają do swej myśli, że ich Polacy w przeszłości mogli zabijać żydów, uważają że film jest antypolski i nakręcony przez żydów w celu szerzenia propagandy.

  14. diel 13.11.2012 18:28

    Ty nie lubisz grubych i głupich, a ktoś inny nie lubi żydów, jego problem.

  15. Marek Antoniusz 13.11.2012 18:29

    Polacy nienawidzili Żydów, bo Żydzi mieli dryg do pieniędzy, co „panom szlachcie” nie wychodziło za bardzo, myśmy mieli głównie talent do umierania za wolność naszą i waszą, a bardziej za tą waszą 😛 do handlu głowy nie mamy, zresztą w dawnej RP szlachcic nie mógł się zajmować handlem ani rzemiosłem pod groźbą utraty szlachectwa, więc obrotni Żydzi skupili w swoich rękach finansjerę i wolne zawody. Zresztą taki szlachcic imprezował ile wlezie, „zastaw się, a postaw się”, brał pożyczki od Żydów, a potem narzekał, że jest biedny, i coraz większe długi musi oddać. Antysemityzm miał głównie podłoże ekonomiczne i religijne – naród który ukrzyżował Chrystusa – „nie mamy króla prócz Cezara, na krzyż z nim, a krew jego na nas i na dzieci nasze”. W sumie wystarczy poczytać Biblię, by stać się antysemitą, zwłaszcza Stary Testament – co chwila żądali cudu od Mojżesza, ledwie się oddalił na górę, to ulepili sobie złotego cielca itp., a w Nowym Testamencie ciągle rzucali Jezusowi kłody pod nogi i ukrzyżowali rękami Rzymian, czyli bardzo sprytnie (stały motyw – nastawienie na zysk i brak lojalności). Dochodzi do tego motyw narodowy – dla Polaków afirmacja narodowa była rzeczą pierwszej wagi, zaś Żydzi byli dość „ostrożni” i często – jak w 1918 we Lwowie i Poznani – z założonymi rekami czekali na koniec walk, by zobaczyć, kto wygra, co skończyło się wtedy pogromem (inna sprawa, że wielu walczyło o niepodległość Polski, jak m.in. Berek Joselewicz i jego syn). A tak na marginesie, to całe chrześcijaństwo jest odłamem judaizmu, to raz, a dwa -zakłada wiarę w Żyda, syna Żydówki (żydostwo dziedziczy się po kądzieli) – z pozdrowieniem dla katolickich nazioli 🙂

    • Beata 16.11.2012 20:19

      I w końcu się dowiedziałam. Dzięki

    • Lea 17.11.2012 20:21

      A ja dorzuciłabym pytanie, czy ktoś zna żyda, który uratował polaka podczas II wojny?
      Poszukuję przykładów.

  16. Marcin Michno 13.11.2012 18:31

    Żydzi są mi obojętni – syjoniści nie.Zarówno jako grupa nacisku politycznego jak i gospodarczego.

    Odnośnie wypowiedzi Macieja Stuhra to bardziej mi wygląda na próbę zwrócenia uwagi na produkcję niż rzeczywisty problem.Przecież teraz wszyscy ostentacyjnie kochają wszystkich niezależnie od koloru,wyznania i orientacji seksualnej.

    Co ciekawe antysemitami są też sami syjoniści biorąc pod uwagę że ludy semickie to nie tylko Żydzi ale i wszelkie nacje arabskie,które próbują z lepszym lub gorszym skutkiem eksterminować.

    Chyba jednak nie taki Polak straszny, skoro nie doczekaliśmy się równie popularnego słowa określającego niechęć wobec Polaków.

  17. redik 13.11.2012 18:35

    Marcin dobrze gadasz.

  18. Konrad 13.11.2012 18:41

    Jakbym jakiegoś znał pewnie znalazłbym ku temu powód.

  19. Anonim 13.11.2012 18:44
  20. Bartek 13.11.2012 18:49

    Za hipokryzję. Za to w jaki sposób gnębią, wysiedlają poniżają Palestyńczyków i stosować wobec nich apartheid i rasistowskie przepisy (przykład: przymusowe wysiedlanie Palestyńczyków z terytoriów na terenach okupowanych na drodze decyzji administracyjnych, burzenie ich osiedli i budowanie na tym miejscu sutostrady, przy czym osoby narodowosci palestyńskiej nie mają prawa poruszania sie tą autostradą – bardzo częsty przypadek), wychowując w tej samej pogardzie do tego narodu swoje dzieci. Jednocześnie nie mają skrupułów aby mówić o tym, że to oni są poszkodowani i atakowani, albo, ciagle domagać sie przeprosin i rekompensat za krzywdy poniesione w czasie wojny i po wojnie. Jednocześnie każda, najmniejsza nawet krytyka jest publicznie i ostro pietnowana, nazywana antysemityzmem oraz skutkuje obrazą środowisk żydowskich – powtarzam krytyka, a nie obrażanie ich.
    To sie nazywa hipokryzją do kwadratu.
    Ktoś mógłby powiedzieć, że nie wszyscy żydzi są tacy, ze są wyjątki. Owszem jest to około 1%, bo 99% zgadza się z takim zachowaniem i uważa, że należy tak robić, jeżeli ma to pomóc ich narodowi, nawet nei kryją się z tym, tylko mówią o tym otwarcie.

    • Daniel 13.11.2012 18:55

      Podpisuję się pod wypowiedzią Bartka. Zastanawia mnie również, że pomimo tego, że podczas II Wojny Światowej Polacy robili co mogli by Żydom pomóc (ukrywali ich, pomagali w ucieczce z terenów okupowanych) to słychać głosy o odszkodowaniach, które mamy wypłacić Żydom. Pytam się dlaczego? Nie mówię, że wszyscy Polacy pomagali im podczas wojny bo i u nas byli kapusie itp.
      Po prostu zastanawia mnie o co oni mają pretensje do nas?

    • Lisu Lisowski 13.11.2012 19:00

      „Ktoś mógłby powiedzieć, że nie wszyscy żydzi są tacy, ze są wyjątki. Owszem jest to około 1%, bo 99% zgadza się z takim zachowaniem” – oh, mój ty mały matematyku..

      W każdej narodowości są ludzie tacy i owacy, nie powinniśmy pietnować narodów, tylko jeśli już, poszczególne typy zachowań, bo równie dobrze Polacy to złodzieje, alkoholicy, dziwki, korupcyjne świnie i brudasy w skarpetkach i sandałach. No dobra. Nie wszyscy. 1% jest ok, chodzi trzeźwy w niedzielę i się myje.

      PS. Ross był żydem 😉 ou jeah.
      PS.2. Przy okazji – „Chłopiec w pasiastej piżamie” – polecam. Niezłe.

      • Bartek 13.11.2012 19:28

        No dobra, ale idąc tym tropem nie powinno się mówić o zbrodnaich Niemców w czasie II wojny światowej, Żydzi też nie powinni piętnować tego narodu, ponieważ nie wszyscy oni popierali działania i politykę Hitlera, część byłą nawet przeciw, tymczasem powszechnei mói się, że byli to Niemcy jako naród (moim zdaniem słusznie, bo zachowanie państwa wynika ze świadomego działąnia społęczeństwa), a nie tylko Państwo Niemieckie. Sami Żydzi do dziś bardzo ostro reagują werbalnie na wypowiedzi Niemieckie dotyczące ich polityki lub na możliwość stacjonowania wojsk niemieckich w regionie Bliskiego Wschodu .

  21. marian 13.11.2012 18:51

    Starsze pokolenie, szczególnie ze wschodu, gdzie w małych miasteczkach przed wojną Żyd Żyda Żydem poganiał do tej pory mówi po cichu, że Hitler zrobił porządek. Jednocześnie zdają sobie sprawę z potworności wojny, bo też ich to dotknęło.
    Mówi o nich, że ” za porządną robotę się nie brali, tylko handelek”. Tak jakby handel był przestępstwem. Handlować też trzeba umieć.
    Żydzi są tępieni jako „bezpaństwowcy”, jak Cyganie. Teraz Cyganie są kojarzeni z Rumunią, a Żydzi z Izraelem, ale kiedyś byli znikąd. Mieli swoją kulturę, swój język i byli obcy, żaden kraj nie był ich ojczyzną. A każdy obcy to był wróg, ktoś gorszy, przynosił co najgorsze, zwalano na niego wszystkie winy za katastrofy żywiołowe, wypadki i był głównym podejrzanym w przestępstwach. Poza tym Żydzi mieli smykałkę do interesów i byli bogaci, a każdy bogaty budzi zawiść.
    I tak Polakom zostało do dzisiaj.

    • Lea 17.11.2012 20:46

      Marian, mam przyjaciół w Izraelu i przedstawiam im np. takie argumenty.
      Patrząc na historię z okolic, gdzie mieszała moja rodzina…… Żydzi przybyli tam w pierwszej połowie XIX w. zachowywali się tak: własne gminy, własne szkoły, własne cmentarze, własne władze, własny język, własna kultura, własna religia … ect.
      A gdzie szacunek do gospodarzy – do Polaków i innych nacji?
      Izolacja na maksa, brak asymilacji.
      I jak sobie myślę, że w małym miasteczku, kilka tysięcy osób posługuje się obcym językiem, którego nie społeczność żyjąca tam nie rozumie i tworzy zupełnie oddzielną społeczność, to raczej nie ma opcji, że to będzie dobrze.
      Nie jest swój, bo sam chce być obcy.

  22. Kanno 13.11.2012 18:53

    To samo pytanie można skierować w drugą stronę.
    Polacy nie lubią żydów, ponieważ żydzi nie lubią polaków. Żydzi jednak zdecydowanie wygrywają finansowo. Posiadają też taki sprytny termin, który zakorzenił się w całym świcie – „Antysemityzm”. Można go przypisać praktycznie każdemu.
    Jedwabnem to tylko wywleczony przykład, za który niby mamy przepraszać. Problem w tym, że oficjalna wersja mordu w Jedwabnem, jest całkowicie przekłamana. I jakieś pełne pokory tłumaczenia „zmierzmy się z prawdą”, „zobaczmy swoje prawdziwe oblicze” to zwykłe bzdury. Okej, ale dlaczego na przykładzie Pokłosia, które z prawdą ma tyle wspólnego, co obietnice przedwyborcze miłościwie panujących.
    Może niech ktoś nakręci film o masakrze we wsi Koniuchy i masakrze w Nalibokach i niech naród Żydowski mierzy się ze swoją prawdą… .
    Mi zwyczajnie nie podoba się takie ciągłe kopanie nas po kostkach, żebyśmy wiecznie musieli z podkulonym ogonem przyznawać się, jacy to jesteśmy źli i beznadziejni.
    Amerykanie są narodem dumnym, a jakoś nie przepraszają za Wietnam, za bomby atomowe, za „niesienie pokoju i demokracji” na bliskim wchodzie. Nie przepraszają, tylko są dumni i zadowoleni. I 90% tych amerykanów posługuje się terminem „polskie obozy zagłady”, ponieważ my na to pozwalamy, bo to wiocha powiedzieć inaczej prawda ? Trzeba się mierzyć z jakimiś prawdami… .
    Ojej ale ze mnie Antysemita 🙂
    Ludzie dajcie spokój. Bądźcie dumni z siebie i swojego kraju, bo jest jeden i jest wasz.

    • Karolina 14.11.2012 03:11

      O. I z tą wypowiedzią zgadzam się całkowicie, więc nie będę się powtarzać tylko przybijam 5 i przekazuję przesłanie dalej:)

      • Beata 16.11.2012 20:59

        Bądźcie dumni ze swojego kraju, bo jest jeden i wasz…. Ale Ty człowieku jesteś ograniczony… Mam być dumna z tego TYLKO, że urodziłam się tu, a nie gdzie indziej? Zastanów się nad tym co piszesz.

        • Kanno 17.11.2012 16:35

          Nie ma sprawy. Idź bądź dumna z Chin, albo Mandżurii…. .

    • Gość 05.04.2013 13:25

      Oni nie są mądrzy a raczej korzystają z mądrości innych i często przypisują ją sobie.Tylko tak nam się podaje.Einstein wg Tesli to metafizyk a jego teoria to” biedak ubrany w purpurę uznany za króla”.Sam Tesla był tępiony przez (……..) media a dziś na jego pomysłach żerują (…….) korporacje i zarabiają biliony.Tesla największy umysł jakiego ziemia nosiła,na którym USA stworzyły m.in.HAARP-był Serbem,Słowianinem .Wszystko co dziś mamy tj.komórki .radio.internet,itd-to jego wynalazki.Nie mam nienawiści do nikogo ale szukam prawdy i jestem sprawiedliwa.To podkreślane bogactwo,dzięki którym tuszować można prawdę o wojnach,niegodziwościach(donosicielstwo,UB,UPA-zobacz stryj J.O)-jest zdobywane drogą,która była zakazywana przez kościół chrześcijan(np. lichwa).Nam nie wolno było doprowadzć chłopa do alkoholizmu nawet wtedy,gdy nie miał gotówki na wódę,by zabrać mu potem gospodarstwo a żonę wyrzycić wraz z dziećmi.Nam nakazywało się mu pomóc .Nic nie wiemy nawet o II wojnie.Kto zyskał na wojnie -my,okrojeni do granic wytrzymałości?Zmusza się chrześcijan do wojen a oni mają to zabronione?Czy ktoś jeszcze ma?Każdy ma swoją historię.Ale jak pisze się o Indianach a jak o innych?Jak o Serbach- jak o USA?Jak o ….itd?Jedna manipulacja.Radwańskie ponoć w I…lu wyzwano od” suk” podczas meczu.Oni nas kochają.

  23. Anka Sikorka 13.11.2012 18:56

    Jako przedstawicielka „narodu wybranego” 😉 stwierdzam, że wielu ludzi, którzy za Żydami nie przepadają, i właściwie nie wiedzą czemu, ale nie przepadają, zatem tacy ludzie głupieją, jak im znajoma osoba powie prosto w oczy: „no to i za mną nie przepadasz”. Głupieją, żeby byli nie wiem jak elokwentni. Interesujące zjawisko. Ja myślę, że to jest jakiś wirus niemądrej niechęci dziedziczony bezrefleksyjnie po ograniczonych przodkach. No i do tego popularny obrazek pejsatego gościa w czarnym, otłuszczonym chałacie, obwieszonego filakteriami, kiwającego się po sierocemu.
    Wszystkim ludziom ciekawym kultury żydowskiej polecam znakomitą literaturę Singera, mniej wymagającym fantastyczne dowcipy o Żydach i macę czosnkową. Na początek wystarczy. A ci, którzy nie lubią, bo nie, no trudno, ale nie idźcie na ‚Pokłosie”, bo was szlag trafi 😉

  24. Daria 13.11.2012 18:58

    Ja tam Żydom zazdroszczę trochę 😉 Mam przyjaciółkę żydówkę, już dwa razy była za darmo w Izraelu, ciągle jeździ na jakieś kolonie itp na których najpierw była jako dziecko teraz jako wychowawca, Zazdroszczę, że żydzi są tak bardzo przywiązani do wspólnoty, kultury, historii. Mają coś czego my na pewno nie mamy.

    • Karolina 14.11.2012 03:13

      Ale możemy mieć. I o to należy się starać. O zainteresowanie własnymi sprawami i rozwojem własnego kraju.

    • eveyhammond 14.11.2012 09:28

      Nie mamy kultury? Historii?
      A wigilia Bożego Narodzenia i wspólna kolacja w gronie rodzinnym? A wielkanocne śniadanie i święconka w sobotę wielkanocną? Czy to nie kultura, tradycja?
      A historia? 3 maja, 11 listopada, a sierpniowy cud nad Wisłą? Jesteśmy narodem z bogatą historią, chociaż nie zawsze głaskano nas po głowach.

      • Karolina 14.11.2012 12:00

        Przywiązanie mają! Wspieranie swoich mają! Czytać ze zrozumieniem!

  25. Michał Wójtowicz 13.11.2012 19:02

    Ja po równo nienawidzę wszystkich. którzy próbują zdestabilizować mój spokój w życiu. I to wtedy może być czarny gej z azjatyckimi korzeniami i w dodatku Żyd.

    Nie wiem skąd się ta nienawiść bierze, nie obchodzi mnie to, obserwuję to z lekkim zażenowaniem.

  26. maniel 13.11.2012 19:03

    Ja tam do Żydów nic nie mam, sam żadnego nie znam, moim zdaniem jako tako można zrozumieć awersję do grup etnicznych z którymi ma się styczność, w USA do Murzynów np ze względu na diametralne różnice między grupami, które mogą się nie podobać, nie rozumiem natomiast nienawiści rasowo-religijnej osób które nie miały bezpośredniej styczności z danymi grupami, nienawidzą Żydów bo Hitler ich nienawidził, tłumacząc że to podludzie, nieczyści rasowo, tak naprawdę nie podobała mu się dominacja finansowa Żydów na ówczesnym rynku, podobnie z Murzynami – nie mamy z nimi do czynienia, nie kolą nas w oczy różnice kulturowe, sposobu życia itp, ale rasizm jest, rodem z amerykańskich filmów czyli totalny bezsens.
    Jak już pisałem przeciwko samym Żydom jako wyznawcom Judaizmu nic nie mam, ale to co robi Izrael Palestyńczykom uważam za lekkie przegięcie, przeciwko któremu nikt nie piśnie ani słowa w obawie przed oskarżeniem o antysemityzm, co jest trochę chore.
    Oczywiście nie mam nic przeciwko aktorom grającym Żydów w filmach, moim zdaniem nie umniejsza to w żaden sposób ich polskości. Zdarzyło się w naszej historii parę niezbyt chwalebnych momentów z Żydami w roli głównej (np. Jedwabne) i musimy to przełknąć, gorzka prawda. Z drugiej Polska była swoistym azylem dla Żydów w ówczesnej Europie, na przełomie wieków w Polsce najbardziej tolerowano wyznawców Judaizmu. Dlatego największa część Holokaustu zdarzyła się u nas, mimo że nie byliśmy w sojuszu z Niemcami jak Czechy czy Rumunia

  27. Pelaśka 13.11.2012 19:09

    Może to głupie,ale jak słyszę, te wszystkie słowa krytyki od osób starszych skierowane w stronę Żydół to pierwsze co mi się nasuwa to pytanie: A kim do cholery był Jezus?!

    • maniel 13.11.2012 19:18

      a powiedz takiemu mocherowi że Jezus był Żydem, oczy ci wydrapie, poza tym większość takich ortodoksyjnych Katoli uważa że Żydzie zasłużyli na Holokaust bo ukrzyżowali Jezusa, zrozumiałbym taką argumentację jakby to była jakaś święta wojna, chrześcijański dżihad przeciwko niewiernym, krucjata, ale tak nie było, wielu sądzi że podłoże Holokaustu było całkowicie ekonomiczne (jak napisałem wyżej), całą ideologie Untermensch Hitler sobie pożyczył od nacjonalistów i użył jako pretekstu do wojny i mordu

      • maniel 13.11.2012 19:21

        zapomniałem dopisać że pewnie Polacy nie zaliczaliby się do Podludzi w klasyfikacji Hitlera gdybyśmy się do niego przyłączyli, jako sojusznik, na co się nie zgodziliśmy, a np tacy Chorwaci czy Czesi się przyłączyli i już Podludźmi nie byli

        • Miczkus 24.11.2012 11:40

          Bylibyśmy Hitlera sojusznikami, wykorzystałby nas do wojny z Ruskimi, a status „podludzi” otrzymalibyśmy parę lat później.

  28. Kacper 13.11.2012 19:36

    Co do Macieja Stuhra – ma żydowskie korzenie, ale ciii, nie wolno mówić tego głośno, bo dowiem się, że jestem antysemitą :-), co nie zmienia faktu, że bardzo cenię Jego jak i Jego Ojca, pana Jerzego Stuhra.
    Swego czasu sam się nad tym zacząłem zastanawiać Tomku: za co nie lubimy Żydów. Zebrało się trochę:

    Żydzi jako naród grabią sobie od dziesięcioleci, choćby robiąc biznes na grobach.. tak, na grobach.. Biznes Holocaust. Jeśli ktoś nie czytał, polecam, napisał to Żyd, czym mocno naraził się współbraciom, bo obnażył mechanizmy tego cyrku.

    Podtrzymywanie mitycznej liczby 6 milionów wymordowanych Żydów – liczba ta w ogóle funkcjonowała w Torze a wzmocnieniu uległa na przełomie XIX/XX wieku, gdy to w sierpniu 1897 roku na I Światowym Kongresie Syjonistycznym w Bazylei (Szwajcaria) powstała Światowa Organizacja Syjonistyczna (źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Syjonizm). Do dziś podważa się, że samych Żydów zginęło w obozach zagłady te słynne sześć milionów (jakoby innych narodowości nie wliczono, a powinno i oni stanowili spore gros tych ofiar, co też dziś trudno zbadać, ale żydowska retoryka podtrzymywania tego mitu przykryła wszelkie próby dotarcia do prawdy). Właśnie szukam źródeł, ale nie skrajnej prawicy czy innych ONRowych publikacji.
    choćby tutaj: http://www.piusx.org.pl/zawsze_wierni/artykul/445 – „(..)2° Sześć milionów ofiar stanowi czytelny dla judaizmu symbol religijny, bowiem tradycja kabalistyczna uważa, że pod znanym nam tekstem hebrajskim Pisma św. ukryte jest dodatkowe przesłanie zawarte w liczbach. Każdej literze, każdemu wyrażeniu, każdemu wersowi odpowiada konkretna wartość numeryczna. Według tej tradycji, która uzyskała sporą akceptację w środowiskach syjonistycznych, Żydzi uzyskają swoje państwo, odbudują biblijny Izrael, jeśli utracą sześć milionów Żydów. Literze alfabetu hebrajskiego vav – vav odpowiada cyfra 6; według tradycji kabalistycznej posiada ona „potężną siłę twórczą”. Holocaustyści nawiązują do tej bogatej tradycji, która idealnie pasuje do ich sposobu myślenia, przez co dogmat sześciu milionów zostaje zespolony z tradycja żydowską. Kabaliści odczytują sybolicznie pierwszą literę vav użytą w Torze jako łącznik nieba i ziemi, symbol emanacji Kreatora, co odpowiadałoby mniej wiecej literze „i”. Z tego powodu vav łączy przeszłość z przyszłością (lub przyszłość z przeszłością) i zwiastuje, według kabalistów, nadejście Mesjasza. Holocaustyści odczytują literę vav, czyli liczbę 6, jako historyczno-mistyczną figurę zwiastującą po całopalnej ofierze Holocaustu nastanie czasów wywyższenia Żydów. (…)”

    Inna sprawa to specyficzna mentalność tego narodu – możemy ją podziwiać, ale dla nas, Polaków, jest niszcząca..

    Kolejna kwestia, to postępowanie wobec Arabów w Strefie Ghazy – zachowują się tam gorzej niż Naziści wobec Żydów w czasie II Wojny Światowej – polecam kilka dobrych dokumentów, nie wiem czy Ewa Ewart nakręciła jeden z filmów ukazujących od strony Palestyńczyków postawę Izraela wobec nich.

    Czasem, z racji miejsca zamieszania, bywam w Tykocinie. Czasem trafiam na te wycieczki żydowskiej młodzieży w asyście agentów Mossadu. Co ciekawe jedyna obca służba na terenie naszego kraju, która ma prawo legalnie nosić przy sobie broń palną (!).
    Rozmawiałem z człowiekiem, który woził te żydowskie wycieczki w ramach jednej z firm turystycznych – w autokarach zostawiali totalny syf, w hotelach dochodziło do zniszczeń mienia. Nawet w jednym z filmów dokumentalnych w TVP były pokazane te izraelskie wycieczki do Polski przygotowane indoktrynacyjnie w Izraelu, gdzie przedstawiano nas, Polaków, w bardzo złym świetle – polecam poszukać, pewnie na YT da się to odnaleźć.

    Nie rozumiem tego podsycania nienawiści do nas, do Polaków. ze strony Żydów, to bardzo smutne.
    Dlaczego tak Francuzów nie oczerniają, a nas Polaków, gdzie przez wieki Żydzi byli najbezpieczniejsi w całej Europie?
    TO VICHY podczas II WŚ dla świętego spokoju sama wyłapywała i pakowała w wagony swoich żydowskich obywateli i wywoziła do niemieckich obozów zagłady. Ale cisza.. Lepiej nas, Polaków oskarżać o najgorsze zbrodnie wobec żydowskiej społeczności.

    Gdy Polska jest oczerniana poprzez ciągłe powtarzanie kłamstwa „o polskich obozach zagłady”, taki samozwańczy profesor Władysław Bartoszewski, taki orędownik ocieplania stosunków polsko-żydowskich, nie staje w naszej obronie? No właśnie..

    Co ciekawe większość Ubeków stanowiły osoby pochodzenia żydowskiego, co potwierdza także IPN (warto poszukać, mnie się teraz nie chce grzebać).

    To osoby o pochodzeniu żydowskim trzymają w ręku finansjerę na świecie – nie jest to żadna teoria spiskowa.. Wymieniać można długo nazwiska osób, które bezpośrednio odpowiadają za obecne kryzysy, wojny.. w imię zysku.

    temat rzeka generalnie.. najważniejsze starać się mieć dystans, obserwować i nauczyć czytać między wierszami..

    Czekam na kolejne pozwy ze strony amerykańskich Żydów przeciw Rzeczpospolitej..

    • delilah 13.11.2012 23:10

      Kolega nie się o co bać!Napisałeś to co wszycy wiedzą od dawna – prawde!!!Nigdy nie było państwa Izrael!Dopiero po II wojnie światowej powstał twór Izrael w ramach rekompensaty.Przynajmniej ja tak uważam.Izrael – zachowuje się gorzej niż Naziści w czasie II wojny światowej.Mordują Palestyńczyków niby w ramach oczyszczania swoich terenów.Po prawdszie NIGDY te tereny nie należały do Żydów!Zawsze na nich mieszkali Arabowie,a Żydzi byli tylko współmieszkańcami.

  29. Aglaja 13.11.2012 19:47

    Nienawiść do Żydów wywodzi się z czasów wojny. Niestety – jak po wypowiedział osób można stwierdzić- mało kto zagłębia się w historię własnego Państwa. Lekcje historii też niestety o tym nie mówią i sama ubolewam nad tym, że obecnie posiadaną wiedzę musiałam sama wykopywać z wielu, przeróżnych źródeł.
    Dlaczego Polacy nienawidzą Żydów?
    – większość społeczeństwa nienawidzi – bo dużo o tym się mówi więc i przyjmuje ten sam pogląd wedle tego co często słyszy
    – mniejsza część zagłębiła się w historię, tą mniej popularną, tą o której się nie mówi, tą o której nie przeczyta się w Gazecie wyborczej, czy Newsweeku i nie usłyszy się w TV, ani też nie dowie się w ogólnych opisach wydarzeń.
    Usłyszałam kiedyś, że ten kto nie zna historii swojego kraju nie ma kręgosłupa moralnego.

    Prawda jest taka, że warto poczytać, dowiedzieć się na portalach nieoficjalnych i niezależnych od mediów, które narzucają ludziom opinie na pewne tematy i mówią jak mają myśleć. Dowiecie się naprawdę ciekawych rzeczy – np własnie tak jak wspomniał jakiś mój poprzednik – że prawda o mordzie w Jedwabnem została utajniona i „trochę” sfałszowana.

    • Marcin Michno 13.11.2012 19:59

      Morze ogólników,zero faktów i źródeł.Nie wnikam w to czy masz rację bo tak naprawdę komentarz nie zawiera żadnej opinii prócz obiegowej niechęci do kilku czasopism i telewizji.

      Źródła wiedzy tajemne niczym Hogwart.

      • Aglaja 13.11.2012 20:51

        Marcinie,
        czy uważasz, że za brak przytoczonych konkretnych przykładów, należy obrażać mnie Hogwartem? 😉
        Czy człowiek, który chce się czegoś dowiedzieć nie kopie i nie próbuje dotrzeć do źródeł sam?

        Nie jestem też niechętna wymienionym pismom. Wręcz przeciwnie – jestem zdania, że należy czytać wszystko, aby wyrobić sobie SWOJE zdanie na pewne tematy, a nie przytaczać „gotowce”, które są nam serwowane.

        proszę, kopalnie wiedzy ( gotowych artykułów nie podeślę, jest tego zbyt dużo).
        http:// palmereldritch1984. wordpress.com/
        http:// alehistoria. blox.pl/html
        http:// myslnarodowa. wordpress.com/
        http:// jozefbizon.files.wordpress.com/2011/06/spotwarzona-przeszlosc-roman-kafel-do-druku-dwustronnego.pdf

        i wiele, wiele innych

        Pozdrawiam

    • Leming 13.11.2012 20:38

      AGLAJA podbijam. Budzi się w człowieku nadzieja, że choć część ludu pracy wykazuje chęć ruszenia czterech liter z przed witryn bożków gareriów, starbunia czy też pudła Tv z wykupionym pakietem TVN 48 i przeanalizowania czy ta rzeczywistość jest taka jak serwuje jedyne poprawne opiniotwórcze medium. Tak, historia „trochę” sfałszowana, na tyle trochę, że włos się jeży czytając dokąd zmierza machina korporacyjno, banksterowa, masońska… hah niech każdy nazywa jak chce ten ‚wielki spisek’.

  30. mru 13.11.2012 19:51

    Polecam „Cmentarz w Pradze” jeśli jeszcze nie czytałeś. Książka odpowiada na to enigmatyczne zagadnienie.

    • karla 13.11.2012 20:51

      choroba, ja kupiłam i leży, nie mogę przebrnąć bo mnie nudzi..:/

  31. Leming 13.11.2012 20:01

    http:// stopsyjonizmowi.wordpress.com

    enjoy 🙂

  32. goła pionierka 13.11.2012 20:07

    Tam zaraz nie lubicie. Brzydcy są tylko. Wolę Słowian.

  33. Martyna Rydel 13.11.2012 20:19

    My jakoś tak w ogóle pałamy nienawiścią do wielu narodów. Wszystko wszystkim wypominamy, nie wybaczamy i oczywiście nigdy nie zapominamy. Co do Żydów – znam ich wielu, sama kiedyś miałam zaszczyt śpiewać podczas jednego ze świąt. To wspaniali ludzie, chociaż także jak każda narodowość, potrafią żartować z innych nacji. Ale żartować, a nie kimś bezczelnie gardzić.
    Co więcej, mam zajęcia z jednym z profesorów, który zawsze zaznacza swoje prawicowe, wręcz skrajne poglądy. Wszystko to po prostu jeden wielki spisek całego świata przeciw naszej biednej Polsce. I nad tym właśnie ubolewam – według mnie tacy ludzie nie powinni mieć prawa do nauczania innych. Ja to jakoś wytrzymam, natomiast jeśli ktoś jest podatny na wpływ innych, szybko może połknąć haczyk i potem nagle mamy wysyp takich wszechwiedzących ekspertów…

  34. Artur 13.11.2012 20:31

    Nie lubie tego że od 60ciu lat płaczą nad ofiarami holokaustu a w palestynie robią to samo tylko wolniej z innym narodem. Podstawą do okupacji palestyny jest to że ktoś w starej ksiazce napisał że to ich ziemia a konwencja genewska w to uwierzyła.

  35. lalivian 13.11.2012 20:31

    Fajnie piszesz Kominek, tylko nie rozumiem co ma wyrażać pisanie „żyd” z małej litery, co to znaczy, że masz za daleko do szifta. To jest lekceważące i jakoś gryzie się z tą Twoją tolerancją.

    • karla 13.11.2012 20:54

      buk jeden wie czemu on tak lekceważy wszystkich;)

      • kominek 13.11.2012 21:01

        odpowiem ci zatem po borzemu, abyś ty zrozumiała, że: JA naprawdę mam za daleko do shifta.

    • Z 13.11.2012 21:08

      Może dlatego, że żyd z małej litery to jak najbardziej poprawna pisownia. Ludzie, politpoprawność miesza w głowach wszystkim.

  36. Aneta 13.11.2012 20:33

    Ja właśnie też nie potrafiłam zrozumieć że niby jak w niektórych kręgach przestali go uznawać za Polaka:| już nawet nie wnikam że chodzi o rolę, o Jego pracę, bo nawet jakby był tym żydem to tak samo Go szanuję i lubię. Równie dobrze widząc Małgorzatę Kożuchowską można by mówić że widziało się ducha…

  37. karla 13.11.2012 20:59

    foch na aktora, że przyjął jakąś rolę jest niedorzeczny..

  38. Kacper 13.11.2012 21:00

    dlaczego mój dłuuugi wpis wisi do moderacji?

    Kacper lis 13, 2012 @ 19:36:52 Your comment is awaiting moderation.

    • kominek 13.11.2012 21:02

      a nie wiem. sprawdzę. za tydzień.

      • kominek 13.11.2012 21:08

        No wrzuciłem. Ocenzurowałem tylko z początku, bo regulamin bloga (wiesz, wiąże mi ręce) zabrania reklamowania własnych stron, także FB. Reszty nie czytałem, bo za ciężkie dla mnie, ale wierzę, że nikomu krzywdy nie zrobiłeś.

        • Kacper 13.11.2012 21:23

          dziękuję Kominek, przepraszam za zgrzyt z linkiem, ale wkleiłem poniżej treść mego komentarza o Jedwabnem i piekle jakie się wokół tego rozpętało

        • takitam 14.11.2012 15:15

          Chacha, fajne. Sprowokować dyskusję, komentarzy nie czytać.

  39. Welonka 13.11.2012 21:17

    Za to że nie są katolikami lol !

  40. Kacper 13.11.2012 21:21

    wrzucam bez linka do mojego konta na FB, bo jest to niezgodne z kominkowym regulaminem
    tekst popełniony w 2011 roku o Jedwabnem, w którym byłem wielokrotnie, widziałem to słynne miejsce po tej stodole nim rozpętało się antypolskie piekło..

    zakłamywanie historii
    w dniu 10 lipca 2011 o 19:38 ·

    dlaczego nie powiedziano nigdzie o podłożu wydarzeń w Jedwabnem?

    kto po wkroczeniu Armii Czerwonej wskazywał Polskich obywateli siepaczom z NKWD?

    kto wymachiwał czerwonymi chorągiewkami po radzieckiej napaści na Rzeczypospolitą?

    nasi sąsiedzi..Żydzi wydawali wtedy Polaków. DLACZEGO NIKT O TYM NIE MÓWI ?!

    tak, wiem, nie można usprawiedliwiać zbrodni dokonanej z rąk Polaków, ale niemówienie o powyższych kwestiach jest zakłamywaniem historii i robieniem z całej ówczesnej społeczności Jedwabnego oprawców i antysemitów.

    Antysemityzm był jest i będzie, ale wiele zależało, zależy i będzie zależeć od samych Żydów.

    Tak jak 10 lat temu tak dziś piszę, że Kwaśniewski wyszedł przed szereg. Przepraszał nim ktokolwiek z historyków zakończył badanie tamtych wydarzeń. Wtedy bardzo mnie to poruszyło. Gdyby w Niemczech w tamtym czasie, ktoś ujawnił podobną sprawę Schroeder nim poleciałby po jarmułkę i przepraszał starszych braci w wierze, wpierw poczekałby na zakończenie postępowania prokuratorskiego.

    Ciekawe, że zapomina się także o tym, że Niemcy podsycali, ba! wymuszali określone zachowania polskiej społeczności wobec swoich żydowskich sąsiadów.

    Wyobraźcie sobie sytuacje: Gestapowiec daje Polakowi karabin i mówi: zabij swego sąsiada-Żyda, bo inaczej my zamordujemy Twoją Rodzinę.

    Każda wojna to czas szaleństwa… Nigdy więcej wojen, bo wyzwalają w ludziach zwierzęce instynkty..

  41. Alisa 13.11.2012 21:40

    Ale dowcipy o Żydach są niezłe 🙂

  42. Alisa 13.11.2012 21:41

    Ale dowcipy o Żydach są niezłe 🙂 Nikt nie zaprzeczy.

  43. Michał 13.11.2012 22:02

    Temat rzeka…

    Nie lubimy Żydów przez ich politykę dotyczącą holokaustu – nie można skrytykować niczego autorstwa osoby tego pochodzenia, ponieważ od razu stajesz się antysemitą i faszystą. W książce do historii nie możesz napisać o roli pewnych semickich jednostek w zagładzie narodu wybranego, ponieważ stajesz się wtedy ksenofobem. Poprawność polityczna pozwala na publiczne oplucie Nowego Testamentu, nazwanie go „księgą odrażającą i nikczemną”, podarcie i wyrzucenie do kosza (sytuacja z tego roku, Michael Ben-Ari), podczas gdy analogiczne zachowanie w stosunku do Tory stałoby się przyczyną wielkiej, medialnej nagonki. Sytuacji takich można mnożyć mnóstwo, czy któraś z telewizji zająknęła się w tym roku o olbrzymich zniszczeniach dokonanych przez młodych obywateli Izralea, którzy roznieśli w Krakowie hotel, gdy przyjechali na odwiedziny do Oświęcimia? Nie lubimy środowisk żydowskich za granicą, ponieważ robią z naszego kraju, ze zwyczajnych ludzi jak Kominek i jego czytelnicy, ostatnich ksenofobów i antysemitów – w powszechnym, amerykańskim mniemaniu Polakowi z nad Wisły z pokrytych krwią ust wystają pejsy biednego, zeżartego rabina. A to wszystko jest nieprawdą przecież, bzdurą wierutną.

    Podziwiamy Żydów za to, że potrafią bronić swojego. Że nie dają swojego skrawka ziemi odebrać ludom, które mają jej zanadto. Że potrafią nagłaśniać wszystkie przypadk antysemityzmu (te prawdziwe również, nikt nie zaprzeczy, że wciąż znajdują się neonazistowskie oszołomy na tym świecie).

    Obczajcie casus zmarłego niedawno żydowskiego historyka Hobsbawma, zamieszkującego w Wielkiej Brytanii, który otwarcie umniejszał lub nawet negował zbrodnie stalinizmu, a był przy tym gloryfikowany przez najbardziej wpływowe media jak BBC. Na antenie stwierdził, że eksterminacja Rosjan, Ukraińców czy Polaków przez ZSRR była jak najbardziej usprawiedliwiona przez próbowanie zbudowania lepszego świata. Pomyślcie jednocześnie, co by było, gdyby to samo inny historyk stwierdził odnośnie Holokaustu…

    Anyway, Komin pewnie to wszystko wie i zdaje sobie sprawę, ale nic tak nie robi dobrze na oglądalność strony, jak rzucenie tematu o Żydach 😉

  44. Dorota Traczyk 13.11.2012 22:20

    Ja tam nie mam nic do Żydów. Nie znam dobrze tej historii, ale czytałam kiedyś jakąś książkę na temat i była całkiem wciągająca. 🙂

  45. aleatoria 13.11.2012 22:36

    Ja miałam kiedyś faceta żyda, i, wybaczcie, ale muszę to napisać: obrzezani faceci są najlepsi w łóżku!!!

    • VasilisaP 15.11.2012 21:16

      Wcale nie.

  46. mitra 13.11.2012 22:38

    Dla odmiany artykuł o tym, że wcale nie jesteśmy takimi ksenofobami za jakich się uważamy:
    http://rebelya.pl/post/1706/tovmasyan-historia-zaginionej-ksenofobii#.UKIqNjpPd7c.facebook

  47. Eda 13.11.2012 23:09

    Nie mam nic do Żydów. Znam jednego, ale o religii trudno z nimi dyskutować. Mój eks zawsze dostawał białej gorączki kiedy powiedziałam coś, co rzekomo godziło w jego wiarę. Pamiętam, jak oburzył się kiedy powiedziałam, że nie wierzę w to, że Bóg, jeśli jest, to umiłował jeden naród ponad wszystkie i nazwał go Narodem Wybranym. Moim zdaniem Bóg jest ponad takimi wyborami, bo wyróżnianie jednych ponad innych to cechy ludzkie, a nie boskie. Miał taki szał w oczach, że naprawdę myślałam, że mnie zabije. Ale to tak, jak z szalonymi katolami-psychopatami. Ludzie wszędzie są tacy sami. Albo mają podobne usposobienie do nas i się ich lubi albo nie.

  48. Edyta (JaJędza) 13.11.2012 23:51

    Polacy są ksenofobiczni z natury, z dziada pradziada i z przekonania.

  49. Piotr Tokarski 14.11.2012 00:18

    Opalić się i przytyć i kariera w L jak Lubow zagwarantowana

  50. T.S.Z. 14.11.2012 09:44

    Hej. Pierwszy raz komentuje Twój wpis, ale co tam przecież kiedyś musi być ten pierwszy raz 🙂
    Wszytko co na temat żydów chciała napisać napisał już Michał we wcześniejszym komentarzu. Uważam, że w 100% ma rację. A swoją drogą ciekawy temat poruszyłeś ponieważ według statystyk prawie 48% Polaków deklaruje, że nie lubi żydów.

  51. zarzyna 14.11.2012 11:06

    Kochajmy sie jak bracia liczmy sie jak żydzi , hasło od dawien dawna j est już ustawione i niestety wiele osob sie do tego stosuje , jeśli chodzi o narod zydowski wogole jest nam na naszej polskiej ziemi nie potrzebny niech wracaja z tamtąd skad sie pojawili a nie beda nam zanieszyszczać powietrza.

    • Eljash Com. 14.11.2012 23:36

      To samo mówią Anglicy, tyle że o Polakach. Każdy kogoś nienawidzi. W jednym kraju nienawidzi się Żydów w innym Francuzów, a w jeszcze innym Amerykanów. I wszyscy są zadowoleni 🙂 My możemy mieć uprzedzenia jeszcze do Niemców, Rosjan i Ukraińców. Kibole mają pretensje do Policji. Gdynianie do Gdańszczan, poszczególne dzielnice do siebie nawzajem, aż dochodzimy do skali gdzie sąsiad nienawidzi sąsiada z klatki. Właśnie zorientowałem się, że żyję w świecie „N jak Nienawiść”.

      A dlaczego nie usiąść i powiedzieć sobie „ale z nas idioci! Czy nienawiść do jakiejś rasy wybawiła nas od kryzysu? A może dyskryminowanie jakiejś grupy pomogło nam znaleźć lekarstwo na raka? Nic z tych rzeczy! Dlaczego więc nie lepiej się pogodzić i zapomnieć o tym co było.” Oczywiście jest to możliwe tak samo jak skoczyć ze szczytu Sea Towers na bruk i się nie uszkodzić. Dla mnie nie ma Polaków, Rumunów, Rosjan, Aborygenów, Niemców czy Żydów – są tylko ludzie, a każdy odpowiada za siebie. To prawda, że niektóre cechy dominują w danym społeczeństwie, ale nie muszą być przypisywane wszystkim.

  52. Karolina 14.11.2012 12:14

    Myślę sobie, że Żydzi mają jeszcze coś ważnego, nad czym my musimy ciężko pracować – nigdy, ani razu, nie słyszałam, żeby któryś skrytykował własny naród. Nie słyszałam ani pół zdania, w którym Żyd zarzucałby Żydowi chciwość, manipulacje, cokolwiek. Omijają trudne tematy, nie podejmują ich albo dyskutują – ale nigdy się nie podkładają. Natomiast Polak zawsze składa samokrytykę narodową, nie będę tu przytaczać przykładów, bo słyszymy je codziennie dziesiątkami. I to mi się nie podoba – w nas, nie w Żydach.
    Mamy mnóstwo powodów, żeby się sobie podobać, szukać tego, co w nas odmienne na plus, dostrzegać możliwości w nas takich jacy jesteśmy i w kraju takim, jaki mamy – przyrodzie, kuchni, architekturze, naukowcach, artystach…a to zaledwie początek listy.

  53. serce. 14.11.2012 16:57

    A mnie niesamowicie drażnią komentarze jak to Polacy są ksenofobami z zakutymi łbami, a Polska najbardziej antysemickim (k)rajem na ziemi 🙂 . Naprawdę zdziwilibyście się jak ta sprawa wygląda w Stanach (moja obserwacja – Nowy Jork). Oczywiście nikt w nich kamieniami nie rzuca – bo zaraz byłaby sprawa w sądzie ;), ale „biali amerykanie” z pogardą wypowiadają się o Żydach, Murzynach itp. To widać, że uznają się za ‚lepszych’ (może dlatego, że jest ich coraz mniej?). A przecież na każdym kroku z tymi ludźmi się spotykają – w pracy, w sąsiedztwie. Mnie niesamowicie zszokowało kiedy mój 11letni kuzyn, wychowany i mieszkający w USA ,w ‚normalnej’ rodzinie stwierdził, że „nienawidzi Żydów, bo są śmiesznie ubrani i żałośni, oraz nie powinni w ogóle wychodzić z domu”. Oczywiście on w życiu by nie powiedział tej opinii publicznie. Urządziłam mu kilkugodzinną pogadankę, twierdzi, że rozumie – ale myśli swoje. Oni – szkoła,rodzice – nie uczą tych małolatów tolerancji , a jedynie kamuflażu prawdziwych myśli, dobierania słów do sytuacji itp. Przykre.

    Poza tym Żydzi też nie są niewinni, pamiętam jak swego czasu oglądałam filmik o nastoletnich Izraelczykach, którzy przyjechali do Polski (Auschwitz i te sprawy). Dzieciaki te uważały, że jeśli ktoś im zwraca uwagę na hałasowanie w hostelu w godzinach nocnych, to tylko dlatego, że „jesteśmy żydami,oni by chcieli naszej ekterminacji, nie możemy na to pozwolić !” . Oni też „nienawidzą” całej reszty świata, ale czują się usprawiedliwieni.

    A ja w ogóle nie czaję jakie to ma znaczenie, czy jesteś z Izraela, z Polski czy z Etiopii, oraz w co wierzysz. No nie czaję.

  54. manti 14.11.2012 18:53

    Pierwszy raz po przeczytaniu tytułu wpisu – zamarłam. Autentycznie bałam się zajrzeć, przeczytać.
    Dzięki, że mnie nie zawiodłeś.
    CMOK :*

  55. Calgary 14.11.2012 20:47

    Z tego co widzę w niektórych komentarzach wynika że największym powodem nienawiści do Żydów jest fakt że Żydzi nie chcą się więcej dać bezkarnie zabijać i skutecznie walczą z muzułmańskimi terrorystami.

    Śmieszna jest też ta troska o Palestynę skoro nie tak dawno temu antysemici w całej Polsce skandowali „Żydzi won do Syjonu”.

    Teraz coś się im we łbach poprzewracało i skandują „Żydzi won z Syjonu”.

    Totalna paranoja …

    • oups 17.11.2012 00:33

      O, to to chciałam napisać, ale już nie muszę.

      Ale „nie jestem antysemitą, ale jestem przeciw syjonizmowi” to mówiono w 68 roku…
      „Innymi słowy wujek adolf wiedział co z nimi zrobić…” – Gratuluję, Twoi dziadkowie byli następni.
      A same pogromy bł i przed IIWŚ, było też getto ławkowe.

  56. SN 14.11.2012 23:23

    Nie wiem Kominku drogi po co się pchasz w ten temat i także na swoim blogu rozpętujesz spór wokół osławionego polskiego antysemityzmu. Można się zgodzić, że dzisiejszy antysemityzm jest bez sensu. Natomiast ten przedwojenny miał racjonalne podstawy i w Europie był powszechny oraz modny, tak jak dziś powszechne jest nawoływanie do zalegalizowania związków jednopłciowych. Nie jest to miejsce do rozpisywania się o mniejszościach w II RP, asymilacji, trudnościach w wykształceniu się polskiej burżuazji i drobnomieszczaństwa czego powodem byli m.in. Żydzi. Ja natomiast nie zgadzam się żeby zmuszano mnie do przepraszania za szmalcowników i kolaborantów, którzy pomagali Niemcom w eksterminacji Żydów. Ja nie brałem udziału w Zagładzie, nie popierałem jej, nikt z mojej rodziny jej nie popierał. Nie czuję wspólnoty z mordercami z Jedwabnego, tylko dlatego że należeli do tego samego narodu co ja. Uważam, że polskie władze nie powinny przepraszać za Jedwabne ponieważ w tym pogromie nie brały udziału instytucje państwa polskiego. Pamiętajmy, że wbrew pozorom antysemickich incydentów w Polsce jest niewiele i właściwie ograniczają się do malowania gwiazd Dawida na szubienicy. Problem z antysemityzmem mają państwa zachodnie, w których mieszka mnóstwo muzułmanów ślepo nienawidzących Żydów. Nie dajmy sobie wmówić, że antysemityzm jest w Polsce jakimś szczególnym problemem.

  57. Miki 16.11.2012 08:47

    No i po ostatnich wydarzeniach już wiemy dlaczego nie lubimy żydów(celowo z małej). Są to bezwzględni ludzie, atakują biednych Palestyńczyków. Za parę dolarów by sprzedali każdego. Innymi słowy wujek adolf wiedział co z nimi zrobić…

  58. xavier 16.11.2012 11:27

    Ktoś zapytał za co żydów lubimy. Otóż ja ich lubię za Fritza Habera, Alberta Einsteina, Nielsa Bohra, Wolfganga Pauli, Richarda Feynmana, Henryego Kissingera, Paula Samuelsona, Kennetha Arrowa, Wassilyego Leontiefa,
    Miltona Friedmana, Franca Modiglianiego, Harryego Markovitza, Josepha Stiglitza, Roberta Aumanna, Paula Krugmana
    a także za
    Larryego Page, Sergeya Brina, Garryego Kasparova, Marka Zuckerberga
    i wielu innich.

  59. Mglisty 16.11.2012 11:48

    Strasznie dużo u nas wciąż antysemityzmu. Jeśli ktoś twierdzi inaczej wystarczy, żeby zajrzał na sekcję np na Onecie albo wp.pl

  60. Jan 16.11.2012 23:28

    Za Strefe Gazy. Można mówić że „O, obudzili się bo media publikują coś na ten temat”, ale Izrael ciągle okupuje Strefe Gazy i teraz ją zaatakował a szeryf pokoju USA nie reaguje. Jak żyć? :/

  61. zarzyna 17.11.2012 00:53

    Srefa gazy to getto. Takie klasyczne, jak w polskich miastach w latach 40.
    Oczywiście motywacja do stworzenie była zupełnie inna niż tak która przyświecała administratorom polskich ziem w latach 40, ale z praktycznego punktu widzenia mamy to samo.

  62. Lea 17.11.2012 21:16

    Żydzi … nie mam zgody, jak wychowują młode pokolenia…
    Mój znajomy żyd, który był w Wawa, gdy odwiedził Muzeum Powstania Warszawskiego musiał wyjść w połowie zwiedzania. Historia mu się nie zgadzała …
    Znajomy był tak poruszony, że nie mógł o tym rozmawiać, więc nie wiem dokładnie co im tam mówią w szkołach, ale jest to zupełnie inna historia niż nasza.

    P.S. czy ktoś był w Yad Vashem?

  63. Lid. 20.11.2012 14:51

    Bardzo głośno sie smialam z kawalow o żydach dopóki nie obejrzalam „Chłopca w pasiastej pizamie” i ” Pianisty”. Boję sie, że jak jeszcze doucze sie historii z „Pokłosia” to zaczną mnie wręcz drażnić…

  64. mimbla 20.11.2012 20:13

    Kocham cię Kominku za to,co napisałeś. Wybaczam wszystkie wkurwiające mnie teksty. Amen.

  65. Kasia 23.11.2012 19:59

    Nie lubimy żydów, bo kogoś trzeba, żeby życie było spełnione. Na kogoś trzeba zwalić winę za całe zło a przecież żydzi zabili Jezusa!

  66. Piotr 28.11.2012 22:58

    Jedyne powody do nielubienia ich jako zbiorowości, jakie przychodzą mi do głowy, to poligon wojskowy w strefie Gazy i postawa pokazana w „Zniesławieniu” (do znalezienia na yt). Komentarze pod tym drugim dają mi za to dobry powód do nielubienia krajan.

    Marzy mi się, żeby piszący te i tamte komentarze przestali zajmować się obsesyjnym ewidencjonowaniem gatunków ludzkich. Najpierw zbieram szczękę z podłogi oglądając młodzież wybraną w akcji, drugi raz szukam jej, czytając komentarze, a trzeci raz sięgam po nią po omacku, gdy ktoś po polsku pisze, jacy to Polacy nie są.

  67. Koala 14.12.2012 00:43

    Tak patrzę na te komentarze i patrze i z tego wynika, że my wcale nie jesteśmy antysemitami (słowo wytworzone na potrzeby propagandy żydowskiej). Wszyscy przecież piszą, że nie mają nic do żydów, mają wielu kolegów pośród nich, spali z nimi itd.
    A może to jak zwykle syndrom „zgadzam się ze wszystkim, co napisze Kominek”?
    Ja od siebie dodam, że Żydzi nas nienawidzą, pomimo, że mamy najwięcej tych ich nic niewartych medali pośród narodów, które powinniśmy im oddać, by się nimi udławili. Ciekawe, że żydzi w Palestynie niszczą osiedla, mordują bezwzględnie całe rodziny, snajperzy wywabiają rodziców z za osłon strzelając do ich dzieci, używają zakazanego na świecie białego fosforu, sami robią obozy koncentracyjne. Dodatkowo Gross pisze powieści, bo z faktami nie mają one nic wspólnego, i jeszcze określa głównych sprawców rzezi sąsiadami aryjczykami – tak jakby uznawał tą wyższość Niemców. Wymachiwanie radzieckimi flagami podczas II WŚ jak i ubecja – to już napisali powyżej poprzednicy. Obarczanie Polaków wszystkimi zbrodniami za II WŚ (tak się czuję) – może dlatego ich nie lubię? Są wyjątki, ale tych w USA i Izraelu i poszczególne indywidua jak Gross wywołują u mnie niechęć – niechęć, którą sami wytworzyli.

  68. Goto 07.01.2013 16:58

    Widzę że nigdy nieocenzurowanego talmudu nie czytałeś ;).

    „Ktokolwiek nie słucha rabinów zasługuje na śmierć i będzie ukarany przez poddanie gotowaniu w gorących benach w piekle.”

    Sanhedrynu 58b.
    Jeżeli poganin (nie-Żyd) uderza Żyda, goj musi być zabity. Uderzyć Żyda to jest to samo, co uderzyć Boga.

    Baba Mezia 24a.
    Jeżeli Żyd znajduje przedmiot zgubiony przez goja („pogański”), to nie musi on być zwrócony.

  69. arsonist 19.01.2013 22:56

    Nie powiem żebym ich nienawidził jednak nie darzę żydków zbyt wielką sympatią a to dlatego iż przez nich powstała najbardziej głupia wiara w słabego żałosnego buraka co nadstawiał drugie lico.Z reszta każda wiara-religia to głupota i strata czasu. A, że żydki są chytre to wie każdy. Jednak potrafia na zwykłym gównie zarobić pieniądze.

  70. 121 26.01.2013 06:50

    ojciec mówił ,że w polsce trzeba niemca do gospodarki a żyda do finansów i bedzie git

  71. Vojtek 26.01.2013 07:16

    I Twój ojciec miał rację. Przejedź Odrę i zobacz jak tam gospodarka kwitnie, fabryki działają, jak wyglądają drogi i zabezpieczenie społeczne. mimo PRZEGRANIA DWÓCH WOJEN ŚWIATOWYCH!
    I Za Odrą osiedlają się ludzi z Polski, która WYGRAŁA WOJNĘ Z NIEMCAMI.
    Za okupacji brali z łapanki do pracy w Niemczech, teraz ludzie sami tam jadą. Takie są fakty. Interpretacja dowolna.
    Pozdrawiam dyskutantów prosto z Żoliborza

  72. 121 27.01.2013 00:54

    ojciec był na robotach w czasie wojny zabrali go gdy miał 13 lat

  73. Vojtek 27.01.2013 04:48

    Dzisiaj do Niemiec na roboty nie zabierają. Polacy sami jadą na wyścigi do Niemiec bo tu roboty nie ma!!!!!!
    Dlaczego Niemcy do pracy do Polski nie jadą??????????

  74. 121 28.01.2013 03:52

    nie lubimy żydów (nie lubimy gdy ktoś sobie radzi mimo trudnosci)
    tak to interpretuje ja „121″
    moja mama ma nazwisko rodowe Kapłon ponoć Kapłun orginał
    i ponoć typowo żydowskie,ale prawdziwych korzeni jej nie znam ( dopiero się wrzynam ,że tak powiem)
    ma 84 lata i też jej nie „lubie”, jest zawsze pogodna, umie sobie radzic w trudnych sytuacjach, haruje całe zycie , nie jedno przeszła, zawsze do usług
    na jedno na co narzeka ,to to ,że ją wysiedlili w pół godziny i nie ma ,żadnych zdjęć z młodosci ( zachowała chyba ze 3),i że tam z kad pochodzi wszyscy się szanowali
    taki mały raj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>