Continue Reading"/>
zagadka kominka

Złoty cielec – kryminalna zagadka, której nie potrafię rozwiązać

Jak część z was z wie, przebywam obecnie w Kołobrzegu, odpoczywając od codziennej pracy polegającej na jeszcze większym odpoczynku. Niestety mój pobyt tutaj jest zakłócony przez pewną zagadkę, którą odkryłem na dzień przed podróżą.
Przeglądając szuflady z dokumentami, znalazłem wydrukowaną kartkę z czasopisma „Detektyw”. Jest to kartka z zagadką kryminalną. Bardzo możliwe, że kilka lat temu zachowałem ją, aby była dla mnie inspiracją przy innych zagadkach. Oryginał niestety wyrzuciłem.
I tu zaczyna się problem.

 

Bo nie znam rozwiązania tej zagadki. Może pomożecie i uratujecie mi letni wypoczynek?
Niestety nie mam żadnej nagrody, ale jeśli ktoś zgłosił chęć testowania kosmetyków Carmex na Kominek ES i poradzi sobie z zagadką, to dostanie ode mnie pełen zestaw poza kolejnością. Jednakże nie jest to zagadka sponsorowana. Ja naprawdę to znalazłem trzy dni temu w szufladzie.
Nie jem, nie piję, nie śpię, bo szukam rozwiązania. Help…

 

 

Komentarze

  1. Alicja 29.07.2012 12:37

    O,ja mogę pomóc,czytam Detektywa od lat,może mi się uda..:)

  2. Monika Ptasznik 29.07.2012 12:37

    Był niemowlęciem- widział dokładnie wszystko, ale nie kojarzył co się dzieje. No i oczywiście- nie umiał mówić. 🙂

    • Krzysztof Rozenberger 29.07.2012 12:45

      Niemowlak się zgadza. Nie jest niemy ale nie potrafi mówić.

      • Patrycja K. 29.07.2012 13:13

        ale niemowlaki nie mają doskonałego wzorku, jak jest napisane w podpowiedzi

        • Monika Ptasznik 29.07.2012 13:15

          podejrzewam, że chodzi o fakt, iż miał zdrowy wzrok po prostu.

          • Patrycja K. 29.07.2012 13:19

            ale niemowlaki, nie mają nawet dobrego. mógł być trochę starszy ewentualnie

        • Monika Ptasznik 29.07.2012 13:32

          o czym chyba nie każdy wie, poza tym jest napisane „dobry wzrok”, a nie „doskonały” 😉

          • Przemaszek 30.07.2012 18:23

            Tam nie jest napisane że Norman był guru sekty.

    • Balbina 29.07.2012 14:04

      ale dziecko nie może być guru

      • Patrycja K. 29.07.2012 14:49

        Może być (patrz. Dalajlama). A tu chodzi o to, że w domu guru było dziecko.

        Pewnie to niemowlak, tylko mogli napisać jak sugerowałaś „zdrowy” wzrok 🙂

  3. Verde 29.07.2012 12:39

    Może po prostu Barnaba stał tyłem i Norman Bishop nie mógł opisać jego wyglądu? Mógł też po prsotu być w szoku po tym co zobaczył i nie zapamiętał rysopisu złodzieja

  4. Alicja 29.07.2012 12:39

    Tak,dokładnie,jak Monika napisała odpowiedź skojarzyłam,że pamiętam tą zagadkę

  5. MściwyIndywidualista 29.07.2012 12:40

    To ma być coś w stylu: Norman Bishop był psem? Znałem podobne ze złotą rybką, tylko było trochę bardziej wysublimowane.

    • Michał Pyzik 30.07.2012 22:22

      guru sekty był psem?

  6. Patrycja K. 29.07.2012 12:40

    było jasno, przedpołudnie, oślepiła go blask figurki, przez co nie mógł zobaczyć twarzy.

  7. Kacper Gołasz 29.07.2012 12:40

    A jak przed południem to może oślepiony widział tylko cień włamywacza?

  8. Anna Bazydło 29.07.2012 12:40

    Barnaba był zamaskowany?

  9. Magda Filipek 29.07.2012 12:41

    Norman to pies 🙂

    • Kamil Banak 29.07.2012 13:40

      I był guru. Bagienne ziele ci nie służy.

      • Krzysztof Grajkowski 29.07.2012 14:36

        Czy w domu guru duchowego nie może przebywać nikt poza guru?

        To niemowlę, ten motyw jest naprawdę częsty w tego rodzaju zagadkach.

      • Łukasz Demolin 30.07.2012 19:17

        Nigdzie nie było napisane, że Norman Bishop to właśnie ten guru.

  10. Radosław Maciąg 29.07.2012 12:42

    Brawo Monika! Ta zagadka jest starsza od węgla.

  11. Asia Kare 29.07.2012 12:42

    Nigdzie nie jest powiedziane, że Norman Bishop był owym guru, do którego należał posążek – i przypuszczam że Norman Bishop to po prostu… pies tego guru 🙂 Albo papuga. Ewentualnie niemowlakiem… Znając zwykłe i najczęstsze wyjaśnienia zagadek w „Detektywie” to będzie coś w ten deseń 🙂

    • staszek 09.06.2013 20:33

      Jest napisana że nie mógł podać żadnych dodatkowych inf. czyli jakieś musiał podać

  12. Paweł Opydo 29.07.2012 12:42

    Nigdzie nie jest napisane, że ten Norman to właściciel domu albo przywódca sekty. Jest to ktoś, kto spał przed południem i nie wzbudził niepokoju złodzieja włamującego się do domu – czyli prawdopodobnie to małe dziecko 🙂

    • Paweł Opydo 29.07.2012 12:43

      Za wolno komentuję 🙁

  13. pan x 29.07.2012 12:43

    Norman zlecił kradzież nieznanej osobie, która wynajęła Barnabę. A to wszystko by wyłudzić odszkodowanie, stąd brak opisu przestępcy.

    • Krzysztof Rozenberger 29.07.2012 12:45

      Barnaba i Norman nie byli wspólnikami.

  14. niewiemniewiem 29.07.2012 12:45

    Po mojemu to złodziej był zasłonięty przez drzwi otwierane do wewnątrz – złodziej otworzył je, włożył rękę, zajumał posążek i ulotnił się.

    • Krzysztof Rozenberger 29.07.2012 12:46

      Czytajmy ze zrozumieniem.

  15. Michał Hałat 29.07.2012 12:46

    Słońce wpadające przez okno w małym korytarzu odbijając się od złotej statuetki raziło Normana, przez co nie mógł zapamiętać sylwetki złodzieja. Albo Barnaba był karłem wielkości statuetki i zdołał się za nią schować w trakcie kradzieży.

  16. Aneta Przeniczkowska 29.07.2012 12:49

    To proste Norman Bishop jest głuchoniemy. Widzi, słyszy ale nie potrafi o tym co widzi i słyszy opoiwedzieć.

    • Monika Ptasznik 29.07.2012 12:51

      „..nie był niemy.”

    • elfic 29.07.2012 13:00

      Tak, głuchoniemi słyną z idealnego słuchu… 😉

  17. kubafin 29.07.2012 13:02

    W zagadce jest napisane ”zabiera figurkę i znika”. Bishop nie zauważył twarzy złodzieja, bo ten stał się niewidzialny kiedy zabrał posążek. Zanim go zabrał był odwrócony do niego tyłem, więc twarz złodzieja też była niewidoczna.

  18. Agnieszka Szarek 29.07.2012 13:05

    Prawidłowa odpowiedź to: był niemowlęciem.
    Znam tę zagadkę ale pod trochę inna postacią 😉

  19. Daniel Jeleń Morzejko 29.07.2012 13:08

    Norman Bishop jest niemowlęciem, nie jest w stanie wytłumaczyć policji. 🙂

  20. Łukasz Rogala 29.07.2012 13:13

    Pamięć dobra, ale krótka. Sprawę za jakiś czas umorzą z powodu braku dowodów.

  21. Goś 29.07.2012 13:50

    Norman Bishop to papuga 😉

  22. Piotr Komorek 29.07.2012 13:51

    Był zamaskowany ?

  23. Tomasz 29.07.2012 13:54

    Jeśli Norman był dorosłym człowiekiem, może chodzić o to, że przeciętny człek pozbawiony stresu zapamiętuje i tak tylko ok 60% informacji, jakie zobaczył, dodając do tego ów czynnik – automatycznie pamiętamy mniej. Plus jeszcze – to już podobno – większość ludzi nie jest w stanie podać rysopisu osób, jakie znają, mimo, że za każdym razem bez problemu je rozpoznają.

  24. stanek 29.07.2012 14:02

    Norman Bishop to jakieś zwierzę. Papuga, pies, kot. Słowem wyjaśnienia. Nigdzie nie jest napisane, że Norman Bishop to guru czy właściciel domu. Zagadka informuje tylko, że Norman Bishop mieszka w tym domu. Mieszkać w domu może i człowiek i zwierzę. Jest to o tyle sprytne, że nie sugerując czytelnikowi, że Norman Bishop to guru pozwala mu się tak myśleć. Jest to trik stosowany często w tego typu zagadkach logicznych.

  25. Paja 29.07.2012 14:17

    Może od złotej figury odbijało się światło (bylo przed południem) i oslepilo Bishopa?

  26. KaMa 29.07.2012 14:32

    Wydaje mnie się, że Norman to jakieś zwierzę domowe albo bardzo małe dziecko, kiedyś gdzieś spotkałam się z podobna zagadką i tam rozwiązaniem było kilkunastomiesięczne dziecko.

  27. Krzysztof Grajkowski 29.07.2012 14:33

    Niemowlę 😉 Toż to motyw stary jak świat 😉

  28. Bernadetta Wyszyńska 29.07.2012 15:11

    Dziecko małe, znaczy się niemowlę i jakoś ciężko uwierzyć mi w to Kominku, że nie wiedziałeś 😉

  29. Bibliofil 29.07.2012 15:19

    I jeszcze jedno: co ma z tym wspólnego matka półrocznej Madzi z Sosnowca?

  30. Monika 29.07.2012 15:37

    Dostał udaru lub wylewu i wystąpiła u niego agnozja wzrokowa :d (czyli nierozpoznawanie twarzy) 🙂 poproszę zestaw poza kolejnością; dziękuję 😀

  31. Basia 29.07.2012 15:48

    Norman jest małym dzieckiem – taki schemat zagadki powtarza się dość często.

  32. Alisa 29.07.2012 16:46

    Norman Bishop jest niemowlakiem!

  33. Michał Gzela 29.07.2012 16:56

    Barnaba i Bishop to ta sama osoba, tylko Barnaba to pseudonim kryminalny. Posążek był ubezpieczony, więc liczył na odszkodowanie i ‚lewe’ pieniądze za sprzedaż posążka na czarnym rynku.

  34. Artur Radomyski 29.07.2012 17:05

    Zagadka z niemowlakiem jest starsza ode mnie, aż dziwne, że ktoś tego nie zna.

  35. Pytlik Ania 29.07.2012 17:58

    Oprócz bycia dzieckiem i zwierzęciem mógł być jeszcze złośliwym draniem (;

  36. whi 29.07.2012 18:50

    Norman byl dzieckiem ktore mieszkalo w domu przywodcy religijnego. Albo moze lezal na lozku za jakas gruba moskitiera przez ktora mogl zobaczyc tylko zarys postaci, bez zadnych szczegolow 🙂

  37. Anna Wers 29.07.2012 20:02

    Chyba nie wpadłabym na rozwiązanie, ale wersja z niemowlakiem brzmi nieźle 😉

  38. Manfred 29.07.2012 20:02

    Bishop to niemowlę. Zagadki z „Detektywów” znam na pamięć.

  39. Jan Bednarek 29.07.2012 20:16

    No nie wiem, na moje punkt szósty raczej nie świadczy o niemowlaku. Słowa ‚stale mieszkał’ raczej naprowadzają nas na RYBKĘ żyjącą w szklanej kuli. Ale mogę się mylić.

  40. Jan Bednarek 29.07.2012 20:17

    No nie wiem, na moje punkt szósty raczej nie świadczy o niemowlaku. Słowa ‚stale mieszkał’ raczej naprowadzają nas na RYBKĘ żyjącą w szklanej kuli. Ale mogę się mylić.

  41. Manfred 29.07.2012 20:38

    Jest wyrażnie napisane że Bishop to człowiek.

  42. mimbla 29.07.2012 22:11

    A może Bishopa przesłuchiwała polska policja ? To by wiele tłumaczyło…. A tak poważnie,Bishop to dziecko,to znany motyw w zagadkach.

  43. Aśka 29.07.2012 22:42

    Norman to papuga.

  44. kotFilemon 29.07.2012 22:52

    Aaaa! Kominku! Zniszczyłeś mi wieczór! Teraz będę o tym myśleć! Niby większość odpowiedzi optuje za niemowlakiem, ale reszta zasiewa wątpliwości w moim móżdżku. Wrr…

  45. Sylwia Brzostowicz 29.07.2012 23:18

    niemowlak

  46. kasia 30.07.2012 00:01

    1. Nie jest napisane, że Norman był guru.
    2. Nie jest napisane, że to on był właścicielem domu.
    3. Małe dzieci zazwyczaj śpią w godzinach przed południowych.
    Norman był kilkumiesięcznym niemowlęciem i jeszcze nie umiał mówić.

    A tak poza tym, to kojarzę tą zagadkę z dzieciństwa, zabierałam mamie detektywa 🙂
    Może dlatego od razu na to wpadłam.

  47. zbyszko_ze_wsi 30.07.2012 00:32

    Ten tekst i zagadka stanowią doskonały przykład na to, że większość ludzi widzi, słyszy i czyta dokładnie to, co chcą zobaczyć, usłyszeć i przeczytać. Wystarczy, że padła wzmianka o właścicielu domu, następnie napisano, iż w tym domu spał Norman Bishop, i już z 90% czytelników uznaje, że pan Bishop jest właścicielem domu.

    Jak łatwo i wygodnie jest nam dopowiadać to, czego nie wiemy na pewno. Jak chętnie i szybko lubimy sobie wyobrażać to, co nie zostało wyraźnie określone, a nam samym takie właśnie rozwiązanie pasowałoby do tego czy tamtego.

    I w tym momencie pięć punktów dla „detektywa”, bo tego typu zagadki obnażają słabości ludzkiej logiki i pokazują (niestety), jakimi idiotami wielu z nas jest.

  48. prokrastynatorka 30.07.2012 04:10

    Świadek był niemowlęciem.

  49. prokrastynatorka 30.07.2012 04:11

    O pardon, już rozwiązane.

  50. RadaZzo 30.07.2012 08:46

    Chciałem zauważyć, że pytanie „dlaczego ktoś nie mógł opisać czegoś” nie jest „zagadką kryminalną”.
    Są lepsze rzeczy w Detektywie, lepsze wydania / numery, Komin…

  51. shima 30.07.2012 11:26

    +1

  52. Aśka 30.07.2012 11:34

    Ale bądź, co bądź ty również masz sposób na wolny czas i możesz sobie kpić z innych. Nawet sprawdziłaś cenę ,,szmineczki,,.. Że też przyszło ci to do głowy…

  53. damian 30.07.2012 13:55

    1. Obudził się gdy wchodził do pokoju jednak nie jest napisane, że spojrzał od razu na twarz włamywacza.
    2. W momencie gdy włamywacz brał statuetkę mógł stać tyłem do łóżka, stąd Norman nie mógł podać żadnych dodatkowych informacji na temat zdarzenia.
    3. Nigdzie nie jest napisane, że Norman przyjrzał się włamywaczowi, on tylko widział jak ją zabiera.
    4. Strój włamywacza był na tyle normalny i pospolity, nie mający żadnych szczegółów stąd Norman nie zanotował żadnych szczegółów jego stroju.
    5. Mógł być niemowlakiem ale wtedy nie składałby zeznań.
    „-Kogo widziałeś?
    -Jakiegoś pana.”
    pomocne.

  54. Kasiol 30.07.2012 15:08

    to znany motyw zagadki.Włamywacz i w pokoju obok ktoś kto nie reaguje mimo że widzi włamywacza albo potem nie potrafi opisać na policji (różne werje słyszałam). Norman jest niemowlakiem 🙂

  55. manti 30.07.2012 15:51

    Banalnie proste :))
    Był niemowlakiem 🙂

  56. Antoni Głuszewski 30.07.2012 16:02

    Nie jest powiedziane, że Norman jest człowiekiem 😉

  57. kasia 30.07.2012 16:33

    Oprócz rozwiązania, które podałam wyżej, na myśl przychodzi mi też inny scenariusz:

    W domu guru sekty, był uwięziony Norman Bishop, który był potrzebny czlonkom sekty do rytualnego gwałtu, tudzież innych symbolicznych rytuałów. Ponieważ był zmeczony po nocnych praktykach okultystycznych, zapadł w głęboki sen. Barnaba otwierając drzwi go obudził, jednak Norman nie był pewien czy to co widzi jest jawą, czy snem. Po całym zajściu ponownie zasnął, a gdy się obudził jego mózg potraktował ten incydent jako koszmar i wymazał go z pamięci.

    Widzisz Kominku? Mnie też zmusiłeś do myślenia. 🙂

  58. Żaklina Boom Boom 30.07.2012 16:58

    Kominku, zapytam poza temat zagadki- jest coś, poza plażą, wartego zobaczenia w Kołobrzegu? Pędzę tam jutro, po raz pierwszy w swoim niedługim życiu, a skoro tam jesteś, to z pewnością wiesz, gdzie np.dobrze karmią?

  59. Karolina Madej 30.07.2012 23:15

    Niemowlak, niemowlak, niemowlak, niemowlak …
    … mój chłopak mi kiedyś zadał tę zagadkę, wiem, że już inni udzielili prawidłowej odpowiedzi, ale ja też chcę …
    Niemowlak, niemowlak, niemowlak, niemowlak.

  60. alexz 31.07.2012 11:01

    http:// desmond.imageshack.us/Himg88/scaled.php?server=88&filename=zagadkasn.jpg&res=landing – rozwiązanie zagadki

  61. Adrianna Bałuszyńska 01.08.2012 01:32

    też obstawiam, że był po prostu zamaskowany

  62. Sylwia 01.08.2012 09:18

    Przyznaje się szczerze – odpowiedzi nie znałam, ale poświęciłam czas, żeby dokopać się do archiwalnego wydania „detektywa” i odnaleźć odpowiedź.
    I tadaaaam:
    „Norman Bishop jest kilkumiesięcznym niemowlęciem i oczywiście jeszcze nie umie mówić”

  63. Katarzyna Tadla 01.08.2012 13:12

    Tak, Norman Bishop to zwykle niemowle/papuga/rybka/pies, zdajebsie ze wszystkie odpowiedzi moga byc prawidlowe.

    • Katarzyna Tadla 01.08.2012 13:13

      *Zdaje sie

  64. halfevil333 01.08.2012 14:08

    Nie mógł porozumieć się z nikim, ponieważ przebywał na terenie obcego kraju (sekta międzynarodowa)

  65. Eloł 01.08.2012 17:55

    Co to za blog, na którym od 3 dni nie ma nowego wpisu. To już przestał być profesjonalny blog, to jest zabaweczka.

  66. Rlrmn 01.08.2012 21:24

    Norman to dziecko guru. Nie umie mówić.

  67. tańczący ze smokami 04.08.2012 12:33

    tak, był niemowlęciem

  68. Katarzyna Sadowska 04.08.2012 22:45

    Tak, chodzi o niemowlaka.
    Kiedyś czytałam podobną zagadkę(imię i miejsce zdarzenia było zmienione), a obserwatorem zdarzenia okazał się właśnie niemowlak. 🙂

  69. Grzyb 16.08.2012 13:09

    Kominek swego czasu ściągnął z tej zagadki (świadomie lub nie) swoją, do czego później przyznał się, pisząc iż w ten sposób dał pewnego miejsca ciała, gdyż była za łatwa. Zresztą w „Detektywie” była już tego typu zagadka.

  70. Bacamakaca 25.08.2012 00:33

    Ja myślę że gospodarz domu miał coś wspólnego z Amber Gold. Policji nic nie powiedział, bo co miał powiedzieć? Że jakiś udziałowiec przyszedł po swoje złoto.

  71. Pingback: Nikt nie czyta mojego bloga – jak zacząć? | jestBlog.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Connect with Facebook

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>